دادستان نیشابور: ۱۰ جرم دارای بیشترین پرونده در نیشابور هستند
دادستان نیشابور: ۱۰ جرم دارای بیشترین پرونده در نیشابور هستند

دادستان شهرستان نیشابور گفت: توهین، تهدید، سرقت تعزیری، ایراد ضرب‌وجرح صدمه عمدی، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی، کلاه‌برداری، جرائم مربوط به مواد مخدر، تخریب اتلاف و تحریق اموال، افترا، جعل و تزویر به ترتیب بیشترین جرائم رو طی یک سال گذشته در نیشابور داشته‌اند.

به گزارش اختر شرق؛ ابراهیم ابراهیم‌زاده، رئیس دادگستری شهرستان نیشابور دراین‌باره عنوان کرد: حجم بالای از پرونده‌های دادگاه و دادسرای نیشابور رانندگی بدون گواهینامه می‌باشد که با اقدامات انجام‌شده در دادگستری نیشابور خودرو فرد متخلف تا زمان ارائه گواهینامه یا مدرک ثبت‌نام آموزشگاه رانندگی توقیف می‌شود.

سید محمد حسینی، دادستان شهرستان نیشابور گفت: توهین، تهدید، سرقت تعزیری، ایراد ضرب‌وجرح صدمه عمدی، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی، کلاه‌برداری، جرائم مربوط به مواد مخدر، تخریب اتلاف و تحریق اموال، افترا، جعل و تزویر به ترتیب بیشترین جرائم رو طی یک سال گذشته در نیشابور داشته‌اند.

وی علل کاهش جرائم رو می‌توان در اقتدار نیروی انتظامی، کمک نیروهای بسیجی، راه‌اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان، صلح یاران با محوریت روحانیون روستاها و افزایش آگاهی مردم دانست و عنوان کرد: نیشابور به سمت قوه قضاییه هوشمند پیش می‌رود تاکنون ۲۵ درصد خدمات در دادگاه نیشابور به‌صورت کاملاً الکترونیک ارائه می‌شود و با توجه به زیرساخت‌های انفورماتیک قوه قضاییه این درصد قابل‌افزایش است.

حسینی با اشاره به اینکه از سامانه عدل ایران درگاه ملی قوه قضاییه خدمات الکتریکی قوه قضاییه ارائه می‌شود، مطرح کرد: ساخت زندان جدید در نیشابور نیازمند تأمین از بودجه از مجلس است که بتوانیم زندان جدیدی در خارج از محدود شهر داشته باشیم و در حال حاضر زندان حدود ۸۰۰ نفر زندانی دارد که درواقع بیش از مقدار ظرفیت است.

وی افزود: ظرفیت زندان حدود ۳۴۰ نفر است.

دادستان نیشابور بیان کرد: کمیسیون حمایت از تولید توانسته است در نیشابور بیش از ۱۵ مورد از مشاغل را حمایت کند و مانع از تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی و بیکاری قشر کارگر شود

حسینی بابیان اینکه در شورای حل اختلاف طرحی اجراشده به پیشنهاد معاونت رئیس‌کل دادگستری استان و موافقت رئیس‌کل که به‌عنوان یک طرح ملی برتر در استان معرفی شد، عنوان کرد: طرح صلح یاران با محوریت روحانیون مساجد، که روحانیون به‌عنوان رئیس صلح یاران و تعدادی از معتمدین روستا دعوا را قبل از ورود به دادگاه رسیدگی می‌کنند و ختم به سازش می‌کنند. این طرح الآن در ۳۰ روستای شهرستان در حال اجراست.

خبرنگار: زهرا خانی

image_printچاپ مطلب

Visits: 61