دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تأکید کرد: تعیین و تکلیف پرونده‌های معوق در دستور کار دادسرای مشهد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تأکید کرد: تعیین و تکلیف پرونده‌های معوق در دستور کار دادسرای مشهد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی از تعیین و تکلیف پرونده‌های معوق در دستور کار دادسرای مشهد خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ محمدحسین درودی بر ضرورت اجرای دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های معوق و تعیین تکلیف فوری آن‌ها ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه تأکید کرد و گفت: در جهت اجرای هرچه بهتر این دستورالعمل، شیوه‌نامه اجرایی تنظیم و به کلیه نواحی دادسرای مشهد ابلاغ‌شده است.

این مقام قضایی ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بتوانیم بخش اعظمی از پرونده‌های معوق در شعبات دادسرا را تعیین تکلیف نماییم که قطعاً این کار عزمی جهادی و روحیه‌ای انقلابی می‌طلبد که خوشبختانه همکاران اداری و قضایی دادسرای مشهد با تمام توان و حتی خارج از وقت اداری در حال بررسی پرونده در جهت تکمیل تحقیقات و صدور قرار نهایی هستند.

دادستان مشهد اظهار کرد: باید ضمن بررسی سریع و دقیق به شکایت مردم، بتوانیم با آسیب‌شناسی جرائم، از وقوع آن پیشگیری نماییم.

این مقام قضایی ادامه داد: البته لازمه این امر در ابتدا افزایش آگاهی‌های حقوقی به آحاد مردم است و مردم باید هشدارهای مراجع مختلف به‌منظور پیشگیری از جرائم را جدی بگیرند به‌ویژه در جرائم حوزه فضای مجازی که به جهت عدم آگاهی مردم، شاهد افزایش جرائم مختلف از سرقت تا کلاه‌برداری و … در بستر این فضا هستیم.

وی بیان کرد: البته دادسرای مشهد هم به سمت تخصصی کردن شعبات حرکت نموده و در همین راستا مجتمع قضایی ویژه‌فضای مجازی و حوزه شهرسازی از سال ۱۳۹۷ تشکیل‌شده است و امیدواریم در سال آینده نیز مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم حوزه راهنمایی و رانندگی و تصادفات در مشهد ایجاد خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 14