دادستان درگز: زندانی علی امینی محکوم به قصاص نفس پس از تحمل بیش از ۵ سال حبس آزاد شد/ خانواده مقتول حاضر به دریافت دیه بجای قصاص شد/ جمع‌آوری وجه دیه به همت شبکه‌های اجتماعی و خیرین
دادستان درگز: زندانی علی امینی محکوم به قصاص نفس پس از تحمل بیش از ۵ سال حبس آزاد شد/ خانواده مقتول حاضر به دریافت دیه بجای قصاص شد/ جمع‌آوری وجه دیه به همت شبکه‌های اجتماعی و خیرین

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان درگز گفت: با پیگیری‌های انجام شده از جانب دستگاه قضایی برای صلح و سازش بین خانواده مقتول و زندانی علی امینی تاج‌الدین، اولیا دم با پذیرش دریافت دیه موافقت کردند.

به گزارش اختر شرق؛ مصطفی دلخواه دادستان عمومی و انقلاب درگز با بیان این مطلب که با توجه به کمتر از ١۵سال تمام بودن سن یکی از صغار پرونده برای اعمال ماده ٣۵۶ق.م.ا. جهت تنفیذ به نظر معاون محترم اول قوه قضائیه ارسال که با موافقت ایشان پرونده اعاده گردید، عنوان کرد: برای انجام صلح و سازش بین خانواده مقتول و همچنین آزادی علی امینی تاج‌الدین جلسات متعددی با حضور خانواده‌های آنان و رابطین میانجیگر  و همچنین شوراهای  حل اختلاف استانی برگزار شد که در نهایت خانواده مقتول حاضر به دریافت  دیه بجای قصاص شد.

وی افزود: بعد از پذیرش خانواده مقتول برای اخذ دیه اقدامات و تلاش‌های زیادی برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی تحت عنوان کمک به آزادی زندانی علی امینی به همت شبکه‌های اجتماعی و همچنین خیرین صورت گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب درگز اظهار کرد: برای کمک به آزادی زندانی علی امینی مبلغ ١١٠ میلیون تومان به همت شبکه‌های اجتماعی توسط مردم و خیرین نیک اندیش جمع‌آوری گردید و بخشی از دیه با موافقت اولیا دم، به صورت اقساطی طی ۵ سال پرداخت خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین گفت: همواره به یاد داشته باشید مرتکبین قتل‌های آنی به هیچ وجه انسان‌هایی متفاوت از ما نیستند و به شکل بالقوه‌ای همه ما در معرض ارتکاب به جنایت‌هایی از این دست خواهیم بود مگر اینکه از ویژگی‌ خاصی برخوردار باشیم و این ویژگی به جز مهارت کنترل خشم نیست  آگاهی از تکنیک های کنترل خشم یکی از مهارت‌های ارزشمند پر دغدغه انسان امروزی است.

دادستان درگز در پایان با ابراز خرسندی از صلح و سازش طرفین، از زحمات و تلاش‌های تمام افراد مرتبط و روحانیت معظم و میانجیگران و رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی درگز و خیرینی که تلاش‌ کردند زمینه صلح و سازش و همچنین کمک‌های نقدی برای آزادی زندانی علی امینی تاج‌الدین را فراهم نمودند تقدیر و تشکر بعمل آورد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 197