دادستان تربت جام تاکید کرد: مسئولان کوتاهی کند تحت تعقیب قرار می گیرند
دادستان تربت جام تاکید کرد: مسئولان کوتاهی کند تحت تعقیب قرار می گیرند

دادستان عمومی و انقلاب تربت جام با اشاره به اینکه بازدیدها و نظارت ها در سطح شهرستان از اماکن عمومی و اداری همراه با نماینده دادستان تشدید شود و هر مکانی که پروتکل های بهداشت فردی و اجتماعی رعایت نکرد برخورد قانونی صورت گیرد، بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان به مرحله هشدار رسیده متاسفانه برخی دستگاهای اجرایی جدیت لازم را ندارند و عدم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی تهدید علیه سلامت عمومی است.

 به گزارش اختر شرق؛ حمید علیزاده دادستان عمومی و انقلاب تربت جام در جلسه ستاد مدیریت کرونا با اشاره به اینکه تربت جام در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارد، گفت: رویکرد دستگاه قضایی پیشگیری و برخورد حداقلی و بالا بردن اطلاعات عمومی مردم درهمه حوزه هاست و برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا همه مسئولند.

علیزاده با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا از مصادیق بارز سلامت ،بهداشت  و تهدید جدی علیه سلامت عمومی است و برخورد بعضی  از مسئولان و افراد با پدیده شیوع ویروس کرونا ضعیف است و نباید رفتار مخاطره آمیز صورت گیرد، تصریح کرد:مجموعه قضایی و ضابطین در قبال سلامت عمومی همراهی لازم رادارند و درصورت برگزاری  تجمعات، عروسی و تعذیه و ارائه گزارش  از سوی دانشکده علوم پزشکی برخورد قضایی با برگزارکنندگان بدون تعارف و مسامحه قانون اعمال می شود.

وی خاطر نشان کرد: بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی در مراکز بخشها و روستاها نظارت ها را بیشتر کند ویک هفته قبل از تدارک مجالس عروسی اطلاع پیدا می کند و لذا با دعوت از صاحبان مجالس نسبت به پیشگیری از انجام مراسم اقدام کند.

دادستان‌ تربت جام تاکید کرد: تعطیلی تالارها موجب شده مردم مجالس عروسی را در منزل برگزار کنند و در خانه هیچ نظارت بهداشتی اعمال نمی شود؛ مدیران ورود کند و شرایط را فراهم کند تا این مجالس با رعایت پروتکل های بهداشتی در تالارها برگزار گردد.

علیزاده با اشاره به اینکه بازدیدها و نظارت ها در سطح شهرستان از اماکن عمومی و اداری همراه با نماینده دادستان تشدید شود و هر مکانی که پروتکل های بهداشت فردی و اجتماعی رعایت نکرد برخورد قانونی صورت گیرد، بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان به مرحله هشدار رسیده متاسفانه برخی دستگاهای اجرایی  جدیت لازم را ندارند و عدم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی تهدید علیه سلامت عمومی است.

دادستان‌ تربت جام در پایان ابراز کرد: خطر کرونا جدی است و تعارف پذیرنیست و هر دستگاهی در قبال ویروس خطرناک کرونا به وظیفه عمل نکند تحت تعقیب قرار می گیرد و همه باید جدیت لازم را برای کاهش و از بین بردن ویروس کرونا داشته باشند.

خبرنگار: عباس مرادی

image_printچاپ مطلب

Visits: 143