خواهر شهید محرابی: لزوم کانون روایت گری در استان
خواهر شهید محرابی: لزوم کانون روایت گری در استان

خواهر شهید محرابی گفت: در خراسان رضوی، ۱۸ هزار شهید داریم و حتی اگر برای هر شهید، یک خواهر در نظر بگیریم، ما باید فضای بزرگی داشته باشیم تا بتوانیم این تعداد از خواهران را برای روایتگری آموزش بدهیم.

به گزارش اختر شرق؛ آرام محرابی خواهر شهید «حسین محرابی» خاطرنشان کرد: برادرم را شاید بیشترمردم  بشناسند و نامش را در اخبار یا دست‌کم در شبکه‌های مجازی دیده و شنیده‌ باشند، همان کسی که در دفاع از حرم به شهادت می‌رسد و البته به نام «شهید خندان مشهدی‌ها» معرف است ، شهادت او در سال ۹۵ برای آرام محرابی، خواهرش، مانند تلنگری بود که باید این راه را ادامه می‌داد. شب و روز به این فکر می‌کرد که در مسیر شهدا چه‌کاری از دستش برمی‌آید تا او نیز از غافله فضیلت و سعادت آن‌ها سهمی داشته باشد.

بعضی از شهدا خواهر ندارند

خواهر شهید محرابی بر این باور است که  خواهران شهدا اغلب گمنام هستند و حتی بعضی از شهدا، خواهر ندارند و باید برای آن‌ها خواهر معنوی در نظر بگیرند تا آن‌ها هم شناخته شوند.

استان خراسان رضوی دارای ۱۸هزار شهید است

خواهر شهید محرابی بیان کرد: در خراسان رضوی، ۱۸ هزار شهید داریم و حتی اگر برای هر شهید، یک خواهر در نظر بگیریم، ما باید فضای بزرگی داشته باشیم تا بتوانیم این تعداد از خواهران را برای روایتگری آموزش بدهیم. ضمن اینکه به خواهران شهدا در شهر و استان‌های دیگر نیز پیشنهاد داده‌ام که کانون شهر خود را ایجاد کنند، اما هنوز اتفاقی نیفتاده است. از ابتدای شروع این کار، دید من فقط برای مشهد نبود و به خواهران شهدا در جهان اسلام فکر کرده وفکر میکنم.

خواهران شهدا روایتگری را آموزش دیدند

 خواهر شهید محرابی اظهار کرد: در حال حاضر خوشبختانه شاهد این هستیم که خواهران شهدا روایتگری را آموزش‌دیده‌اند ، او می‌خواست کار‌ها اصولی پیش برود ، به همین دلیل حتی مربی برای آموزش روایتگری به خواهران شهدا دعوت می‌کند. ابتدا هر کس از شهید خود روایت می‌کرد و بعد کم‌کم می‌توانست در مورد شهدای دیگر نیز صحبت کند. «بعد از شهادت برادرم، هرجایی که مادرم را دعوت می‌کردند تا از شهادت حسین بگوید، من را به‌جای خودش می‌فرستاد و در این رفت‌وآمدها متوجه شدم در این میان، خلأ وجود دارد که نمی‌شود تنها به شهدای مدافع حرم پرداخت و باید در تمام حوزه شهدا کار شود.

وی ادامه داد:درواقع باکلاس‌های روایتگری می‌خواستم خواهران شهدا عملیات‌ها را آموزش ببینند و شکست و پیروزی‌هایمان را بدانند، زیرا حتی بعضی‌اوقات خواهران شهدا هم از یک شهید دیگر اطلاعی نداشتند.»

تعداد ۸۰نفر روایتگری را آموزش‌دیده‌اند

محرابی عنوان کرد: از روز اولی که ایده راه‌اندازی این کانون به ذهن محرابی می‌رسد، انگار همه‌چیز زودتر از آن چیزی که فکرش را می‌کرد جفت‌وجور می‌شد. از سفر به قم که خواهران شهدا یکدیگر را پیدا کردند تابه‌حال که حدود ۸۰ نفر آموزش‌دیده‌اند و روایتگری می‌کنند. «تعدادی از خانم‌ها برای روایتگری داوطلب می‌شدند که خواهر شهید نبودند، اما گفتیم می‌توانند خواهر معنوی شهید باشند و به آن‌ها نیز آموزش دادیم.»

در پایان آرام محرابی، خواهر شهید خندان مشهدی می‌گوید : با شعار «هر خواهر شهید، یک راوی» کانونی را به نام «بیت‌الله» در مشهد به ثبت می‌رساند، پایگاهی که علاوه بر روایتگری، منشأ کار‌های جهادی خودجوش نیز است و از طرفی  همایشی با خواهران شهیدان هر شهر برگزارشده و در مشهد ارضا بر پاشد.

خبرنگار و عکاس: سمانه جعفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 143