خلیل آباد مقام اول نمایندگی‌های محیط زیست استان/ کاندیداهای شورا برنامه خود را در خصوص حفظ محیط زیست ارائه دهند
خلیل آباد مقام اول نمایندگی‌های محیط زیست استان/ کاندیداهای شورا برنامه خود را در خصوص حفظ محیط زیست ارائه دهند

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل آباد گفت: در رتبه‌بندی ارزیابی عملکردی ادارات و نمایندگی‌های استان در سال ۹۹ شهرستان خلیل آباد در بین ادارات و نمایندگی‌های شهرستان‌های استان جزء ده ردیف نخست ارزیابی و به عنوان نخستین نمایندگی بین نه نمایندگی محیط زیست در استان معرفی شده است.

به گزارش اختر شرق؛ سعید شفیعیان رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل آباد در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست گفت: در رتبه‌بندی ارزیابی عملکردی ادارات و نمایندگی‌های استان در سال ۹۹ شهرستان خلیل آباد در بین ادارات و نمایندگی‌های شهرستان‌های استان جزء ده ردیف نخست ارزیابی و به عنوان نخستین نمایندگی بین نه نمایندگی محیط زیست در استان معرفی شده است.

شفیعیان گفت: سی شاخص مهم عمومی و اختصاصی عملکردی در این ارزیابی بررسی شد که طی آن فرآیندهای اجرایی و مدیریتی ادارات و نمایندگی‌های محیط زیست استان مورد بررسی قرار گرفته است. این مقام مسئول همکاری و وفاق بین ادارات و نهادهای شهرستان را پشتوانه این اداره عنوان نمود و در تشریح عملکرد سال گذشته آن، عنوان کرد: افزایش دستگیری متخلفین شکار و صید در سال گذشته نسبت به سالهای قبل، پایش‌های محیط زیست در حوزه صنایع و واحدهای مختلف، انجام برنامه‌های ابتکاری و خلاقانه آموزشی از جمله ویژگی‌های فعالیت سال گذشته این نمایندگی در سال ۱۳۹۹ بوده است.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست خلیل آباد، برگزاری نخستین وبینار آموزشی یک ساعت با محیط بان را در استان و انجام دومین جشنواره دورنریختنی‌ها با همکاری اداره آموزش و پروش شهرستان با ۲۰ برگزیده دانش آموز و همچنین نشست پاسداشت نجاتگران حیات وحش خلیل آباد را نمونه‌ای از بیش از پانزده برنامه آموزشی و فرهنگی با رویکرد خلاقانه و ابتکاری در این شهرستان عنوان نمود. سعید شفیعیان با اشاره به هفته محیط زیست و نقش مشارکت و مسئولیت‌پذیری مردم به عنوان مهمترین عنصر حفظ محیط زیست گفت: در همین رابطه تشکیل و ثبت رسمی سمن دوستداران محیط زیست خارزنج توسط جمعی از جوانان علاقمند و فعال شهرستان با حمایت فرمانداری شهرستان و این اداره در سال گذشته اجرایی گردید.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست خلیل آباد همچنین در تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۰ این نمایندگی گفت: تشدید نظارت و پایش‌های واحدهای آلاینده و برخورد با متخلفین محیط زیست در سال جاری تداوم یافته و با توجه به استقرار شوراها و دهیاران دوره جدید برگزاری جلسات همفکری و آموزشی با شوراها و دهیاران منتخب پیش بینی شده است.

شفیعیان به کاندیداهای شوراهای اسلامی پیشنهاد داد با توجه به اهمیت حفاظت محیط زیست شهری و روستایی برنامه‌های خود را در خصوص حفظ محیط زیست شهر و روستای خود به مردم ارائه دهند. وی گفت: بسیاری از وظایف تعریف شده شهرداران منصوب شوراها ی شهر و نخستین وظیفه دهیاران منصوب شوراهای اسلامی در روستا حفظ محیط زیست می‌باشد.

لازم به ذکر است؛ ۱۶ تا ۲۳ خرداد ماه هفته محیط زیست است که امسال در پنجاه سالگی تشکیل این سازمان در کشور با شعار: «نیم قرن حفاظت از زیست بوم‌های ایران، بازنگری، نوسازی، بازسازی» گرامی داشته می‌شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 61