خسارت ۱۰میلیارد ریالی کرونا به مرغداران جوینی
خسارت ۱۰میلیارد ریالی کرونا به مرغداران جوینی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: ویروس کرونا علاوه بر واحد های صنعتی و تجاری و اقتصادی، به صنعت مرغداری شهرستان جوین نیز خسارت ۱۰میلیارد ریالی وارد کرد.

به گزارش اختر شرق؛ هاشم ابادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه کاهش مصرف مرغ به دلیل شیوع ویروس کرونا سبب انباشت مرغ در واحد های پرورش طیور و افزایش وزن آنها به سه تا چهار و نیم کیلو شده است، تصریح کرد: تعطیلی رستورانها؛لغو مراسمات و مجالس و کاهش سفرهای نوروزی سبب کاهش شدید خرید مرغ از سوی مردم شده که این موضوع موجب نگرانی مرغداران نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونادر صنعت کشاورزی، علاوه بر بخش طیور و پرورش مرغ و همچنین پرورش ماهی و گلخانه ها نیز خسارات قابل توجهی وارد کرده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرستان جوین دارای ۱۶ واحد پرورش مرغ است متاسفانه اکثر این مرغداری ها به دلیل افزایش وزن مرغ ها به اجبار محصول خود را با قیمت پایین روانه بازار کردند که با خسارت ۱۰میلیارد ریالی مواجه شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین از مردم خواست شیوع ویروس کرونا را کاملا جدی گرفته، و با رعایت نکات بهداشتی در خانه بمانند و از مسافرت بپرهیزند.

هاشم آبادی در پایان خاطرنشان کرد: گوشت مرغ یکی از پرمصرف ترین موادغذایی در سبد خانوارهاست که به دلیل ارزانی آن نسبت به گوشت قرمز و ماهی، بیشتر مورد توجه اقشار کم درآمد است که با توجه به شیوع موج دوم کرونا و عدم فروش در بازار در واقع کمر مرغداران شکسته شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2