خسارت ۱۱۰ میلیون تومانی کرونا به شیلات جوین
خسارت ۱۱۰ میلیون تومانی کرونا به شیلات جوین

مسئول امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا طی چندماهه اخیر و تداوم بیماری کرونا در این روزها همچنین برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا شرایط سختی را تجربه می‌کند به‌طوری‌که به میزان ۱۱۰۰ میلیون ریال به بخش شیلات شهرستان خسارت واردشده است.

مریم ابرودی مسئول امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین در گفتگو با اختر شرق با اشاره به اینکه شهرستان جوین دارای ۱۵ استخر فعال گرمابی و چهار استخر فعال سردابی هستند عنوان کرد: ویروس منحوس کرونا طی ماه‌های اخیر ۱۱۰۰ میلیون ریال به شیلات این شهرستان خسارت وارد کرده است.

آبرودی با اظهار اینکه رکود صنعت گردشگری، تعطیلی سالن‌های غذاخوری و عدم فعالیت مراکز اقامتی، تالارها و همچنین اقبال کم شهروندان به خرید ماهی به دلیل شیوع کرونا تأثیر منفی بر اقتصاد صنعت شیلات شهرستان جوین گذاشته است خاطرنشان کرد: بیشترین میزان مصرف ماهی خانواده‌ها و مراکز گردشگری در بهمن، اسفند و ماه‌های نخستین سال است که در این مدت به علت شیوع کرونا فروش ماهی ۵۰ درصد کاهش داشت.

وی افزود: در شهرستان جوین سالیانه حداقل ۱۳۰ تن ماهی سردابی در ۴ واحد پرورش ماهی سردابی شهرستان تولید می‌شود که متأسفانه با شیوع این ویروس منحوس این میزان تولید با موجب خسارت ۱۱۰۰ میلیون ریالی به پرورش‌دهندگان شد.

آبرودی تصریح کرد: متأسفانه شاهد این هستیم با تداوم بیماری کرونا و همچنین برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا، پرورش‌دهندگان این بخش شرایط سختی را تجربه می‌کنند و با توجه به عدم فروش ماهی، هزینه‌های نگهداری، تأمین نهاده‌ها و خوراک آن‌ها و علاوه بر آن رواج این باور اشتباه که ماهی ناقل ویروس کروناست تمایل خانواده‌ها به مصرف این فرآورده پروتئینی به‌شدت کاهش پیداکرده است.

مسئول امور دام مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین بابیان اینکه با توجه به تولید بالای ماهی در شهرستان جوین، راه‌اندازی صنایع فرآوری و تبدیلی زمینه بسته‌بندی، نگهداری و ذخیره‌سازی گوشت ماهی در مواقع بحرانی را فراهم می‌کند و مانع زیان بیشتر به تولیدکنندگان ماهی می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید، جذب سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری درزمینهٔ صنایع فرآوری شیلات، ارزش‌افزوده خوبی نصیب تولیدکنندگان این حوزه می‌کند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 3