خسارت سنگین بارش تگرگ و باران در بایگ
خسارت سنگین بارش تگرگ و باران در بایگ

بخشدار بایگ گفت: بارش بی‌سابقه باران علاوه بر خسارت سنگین به دامداران به بسیاری از مزارع کشاورزی به ویژه مزارع گندم وجو و زعفران خسارت وارد کرد که میزان دقیق خسارت‌ها توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در حال بررسی است.

به گزارش اختر شرق؛ خوش طینت، بخشدار بایگ با بیان اینکه بارش بی‌سابقه باران علاوه بر خسارت سنگین به دامداران به بسیاری از مزارع کشاورزی به ویژه مزارع گندم وجو و زعفران خسارت وارد کرد که میزان دقیق خسارت‌ها توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در حال بررسی است، عنوان کرد: در ساعت‌های ابتدایی بارش تعدادی از همشهریان در سیل گرفتار شدند که با تلاش نیروهای هلال احمر این افراد صحیح وسالم به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

صداقت، مدیر جهاد کشاورزی بایگ با بیان این مطلب که بارش شدید تگرگ در بایگ باعث تلف شدن بیش از ۴۰۰ دام سبک از دامداران این منطقه شد، گفت: جاری شدن سیل در مزارع واراضی کشاورزی نیز باعث تخریب ۱۰۰ درصدی بیش از ۱۵۰ هکتار مزارع گندم وجو وزعفران شد.

مدیر جهاد کشاورزی بایگ در پایان خاطرنشان کرد: میزان دقیق خسارت‌ها هنوز توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در حال بررسی است که بعد از اتمام بازدیدهای میدانی رقم ریالی اعلام خواهد شد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 26