خرید آب از حق السهم کشور ترکمنستان از محل سد دوستی در سرخس
خرید آب از حق السهم کشور ترکمنستان از محل سد دوستی در سرخس

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست شورای اسلامی استان خراسان رضوی ازانجام مکاتبات خرید حق السهم آب از کشور ترکمنستان به علت مشکلات آبی شهرستان سرخس خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ غلامرضا لالوی در تشریح این خبر گفت: در جلسه‌ای که با دکتر ساداتی نژاد ریاست محترم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی بصورت ویدئو کنفراس برگزارشد برمسئله رفع مشکلات بخش کشاورزی ودامداران استان بخصوص بحران خشکسالی شهرستان سرخس تاکید گردید.

وی افزود: از آنجا که بهره برداران بخش کشاورزی درروستاهای کندکلی یاز تپه ومحدوده نوار مرز به علت مشکلات آبی سهمی از آب سد دوستی نمی‌برند. طرح خرید آب از کشور همسایه را، که مکاتبات آن، انجام شده، را مطرح، که وی قول مساعد در خصوص طرح وتصویب این پیشنهاد در کمیسیون کشاورزی وارسال آن به دولت محترم درخصوص انجام مراحل نهایی را دادند.

نماینده سرخس در شورای اسلامی استان بیان کرد: بحث حمایت جدی مجلس در خرید تضمینی محصولات کشاورزی، ارائه تسهیلات ارزان و تامین حداقلی نهاده‌های دامی که بیش از هر زمان دیگری بعلت بحران خشکسالی صنعت دامداری را بطور جد تهدید می‌کند. از دیگر مباحص مطرح شده بود که نماینده محترم کاشان با استقبال از اینکه نماینده‌گان محلی پیگیر مشکلات مردم هستند تقدیر کرد وقول همکاری کمیسیون را داد.

لالوی در پایان موضوع خرید آب از حق السهم کشور ترکمنستان از سد دوستی را امری جدی عنوان کرد و گفت: در این راستا پیگیری‌های را نیز با معاونت سیاسی امنیتی استانداری ودستگاه قضایی انجام دادیم. همچنین از طریق معاون قضایی دادستان کل کشوربا وزارت نیرو موضوع مطرح شده که از همه زحمتکشان در تحقق این طرح تقدیر و تشکرداریم.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Visits: 44