خروج سالانه ۱۰ میلیون مترمکعب روان‌ آب، از باخرز و تایباد
خروج سالانه ۱۰ میلیون مترمکعب روان‌ آب، از باخرز و تایباد

نماینده شهرستان‌های تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه حدود ۱۰ میلیون مترمکعب روان آب از حوزه شهرستان‌های باخرز و تایباد خارج ‌می‌شود که به‌جای مدیریت این روان آب‌ها، کشاورزان منطقه تحت‌فشار قرارگرفته‌اند.

به گزارش اختر شرق؛ جلیل رحیمی جهان‌آباد نماینده مردم شهرستان‌های تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب باخرز که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره خروج روان آب‌ها از منطقه گفت: متأسفانه بخش صنعت در شهرستا‌ن باخرز رشدی نداشته و معاش ۸۵ درصد مردم از بخش کشاورزی است. سالانه حدود ۱۰ میلیون مترمکعب روان آب از حوزه شهرستان‌های باخرز و تایباد خارج ‌می‌شود که نشان ‌می‌دهد برنامه‌ریزی و مطالعات درستی در این خصوص انجام‌نشده است که این موضوع هیچ توجیهی ندارد و چرا بجای مدیریت این ۱۰ میلیون مترمکعب روان آب، باید کشاورزان تحت‌فشار قرار بگیرند؟

وی افزود: در بسیاری از روستاهای باخرز، مردم هیچ راه درآمدی ندارند و نباید با مسدود کردن چاه‌هایی که برای امرارمعاش روزانه این مردم استفاده می‌شود، در منطقه ایجاد تنش کرد. مردم در این منطقه تحت‌فشار هستند، واقعاً چه راه درآمدی برای معاش مردم وجود دارد؟ اگر قرار است در خصوص حفظ منابع کاری انجام شود، باید همه جوانب در نظر گرفته شود.

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: بحث خروج روان آب‌ها‌ و سیلاب‌ها از منطقه بسیار جدی است و باید برنامه‌ای مدون برای مدیریت این موضوع طراحی کرد تا بتوان از روان آب‌ها و سیلاب‌هایی که در سطح شهرستان وجود دارد به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

خبرنگار: داود نشتیفانی

image_printچاپ مطلب

Visits: 1