خراسان رضوی در ورود گردشگران به ایران نقش پررنگی ایفا می‌کند
خراسان رضوی در ورود گردشگران به ایران نقش پررنگی ایفا می‌کند

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خراسان رضوی از دیرباز مقصد گردشگران داخلی و شیعیان دنیا بوده است و این استان نقش پررنگی در ورودی گردشگران به ایران ایفا می‌کند.

به گزارش اختر شرق؛ محمدابراهیم لاریجانی در بازدید از غرفه خراسان رضوی در سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و سی و سومین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران بابیان این مطلب اظهار کرد: بازاریابی و تبلیغات در توسعه گردشگری نقش کلیدی دارد و اگر صنعت گردشگری ضعف دارد یا کسب‌وکارهای ما با رکود مواجه می‌شوند، به دلیل وجود نداشتن بازاریابی و تبلیغات است.

وی ادامه داد: در همه صنایع هم این‌گونه است وقتی کسب‌وکاری راه‌اندازی می‌کنید ابتدا باید به بازاریابی و تبلیغات فکر کنید، به خاطر این‌که محصولی را تولید می‌کنید، این محصول می‌تواند خدمات هتلداری، زیارت، گردشگری یا رستوران‌داری باشد که باید این را به مشتریانی که به آن‌ها میهمان، مسافر یا گردشگر می‌گوییم بفروشیم، بنابراین ناچاریم بازاریابی و تبلیغات کنیم.

لاریجانی بابیان اینکه بازاریابی و تبلیغات نیز ابزارهای مختلفی دارد که نمایشگاه یکی از این ابزارهای بازاریابی و تبلیغات است و اکنون در حوزه گردشگری سیزدهمین و در حوزه صنایع‌دستی سی و سومین نمایشگاه تهران برگزارشده است، اذعان کرد: استان خراسان رضوی هم خیلی قوی و پرشور در این نمایشگاه حضور دارد.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر ضرورت استفاده از دیگر روش‌های بازاریابی تبلیغات تأکید کرد و گفت: هم‌چنین باید از دیگر روش‌های بازاریابی و تبلیغات ازجمله فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، تورهای آشناسازی، نشست‌ها باید استفاده شود و نمی‌توان بازاریابی و تبلیغات را از گردشگری جدا دید بلکه این دو مقوله درهم‌تنیده‌اند.

لاریجانی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: این استان از دیرباز مقصد گردشگران داخلی و شیعیان دنیا بوده است و ای استان نقش پررنگی در ورودی گردشگران به ایران ایفا می‌کند.

وی تأکید کرد: خراسان رضوی را نباید فقط یک مقصد زیارتی ببینیم، این استان درزمینهٔ گردشگری زیارت به اوج و بلوغ خود رسیده است و باید محصولات دیگر گردشگری در دستور کار قرار گیرد، مانند گردشگری تاریخی و فرهنگی که خراسان بزرگ در حوزه تاریخ و فرهنگ نقش زیادی ایفا کرده است.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بابیان اینکه گردشگری غذا موضوع دیگری است که خراسان رضوی می‌تواند پررنگ وارد شود، درزمینهٔ موسیقی هم موسیقی خراسان رضوی می‌تواند یک جاذبه و مقصد باشد، درزمینهٔ طبیعت‌گردی نیز خراسان رضوی داشته‌های تأمل‌برانگیز دارد، خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی اولویت اول زیارت است اما محصولات گردشگری دیگری نیز داریم که باید با بازاریابی و تبلیغات هم به مردم ایران و هم به گردشگران کشورهایی که بازار هدف این استان هستند معرفی کنیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4