خدمت خادمیاران رضوی در سیستان و بلوچستان به ارزش ۲۳ میلیارد تومان
خدمت خادمیاران رضوی در سیستان و بلوچستان به ارزش ۲۳ میلیارد تومان

خادمیاران و یاروان رضوی در استان سیستان و بلوچستان، ماه مبارک رمضان امسال را به فرصتی دوباره برای مهرورزی و خدمت‌رسانی به ایتام و نیازمندان تبدیل و در حوزه‌های معیشتی، فرهنگی و حمایتی، خدماتی به ارزش ۲۳ میلیارد تومان ارائه کردند.

به گزارش اختر شرق؛ دبیر کانون خدمت رضوی در استان سیستان و بلوچستان در این باره گفت: در ماه مبارک رمضان امسال در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه مواسات و همدلی و خدمت‌رسانی به مردم به ویژه ایتام و نیازمندان، با همت خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی، گروه جهادی و خادمیاری استان سیستان و بلوچستان و نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سپاه پاسداران، خدمات گسترده‌ای به ارزش بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال ارائه شده است.

طبخ و توزیع ۱۵۶ هزار پرس غذای گرم در روستاها و حاشیه شهرها

دادخدا خدایار حضور و ارائه خدمت در محلات، حاشیه شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان را از محورهای این خدمت‌رسانی برشمرد و اظهار کرد: تهیه، طبخ و توزیع بیش از ۱۵۶ هزار پرس غذای گرم، به ارزش ۱۰۱ میلیارد ریال، با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و تهیه و تدارک ۸۸ سفره افطاری ساده در مساجد و مراکز فرهنگی و قرآنی به ارزش ۷۲۶ میلیون ریال از جمله این خدمات بود. همچنین در ایام مناسبتی ماه رمضان، خادمیاران و یاوران رضوی استان سیستان و بلوچلستان، هشت ایستگاه صلواتی برپا و با طبخ و توزیع حدود دو هزار کیلو گرم آش، سوپ، شله زرد، ۸ هزار قرص نان و ۴۰۰ پاکت آبمیوه، به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال از مردم این استان پذیرایی کردند.

توزیع هزار بسته معیشتی

خدایار همچنین توزیع بسته‌های معیشتی را از دیگر خدمات ارائه شده به اقشار محروم این استان اعلام کرد و گفت: با تلاش صورت گرفته، هزار بسته معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارانی، حبوبات، عدس، نخود، لپه، لوبیا، قند، چای و ماسک به ارزش حدود پنج میلیارد ریال، در سطح روستاها و مناطق کم برخوردار و محروم توزیع شد.

به گفته او، طی ماه مبارک رمضان، حدود ۲۰ هزار قرص نان رایگان به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال، گوشت ۲۱ راس گوسفند به ارزش ۸۸۲ میلیون ریال و ۳۲۰۰ کیلو گرم آرد، به مبلغ ۵۴۴ میلیون ریال بین اقشار آسیب‌پذیر در محلات حاشیه شهرها و روستاهای این استان توزیع شد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی

دبیر کانون‌های خدمت رضوی سیستان و بلوجستان، یکی دیگر از حوزه‌های این خدمت‌رسانی را حوزه فرهنگی برشمرد و مطرح کرد: برگزاری ۳۰ کرسی تلاوت و جزء خوانی قرآن کریم و دو کارگاه تخصصی قرآنی ویژه جوانان، نوجوانان و عموم علاقمندان به قرآن کریم از جمله فعالیت‌های کانون تخصصی قرآن کریم رضوی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین دیدار با ۸۸ خانواده معظم شهید و تکریم آن‌ها با ارائه هدایایی به ارزش ۱۳۲ میلیون ریال، دیگر فعالیت فرهنگی خادمیاران و یاوران رضوی استان در ماه مبارک رمضان بوده است.

به گفته خدایار، برگزاری هشت مراسم «سحرخیزان کوچک» با هدف تجلیل از روزه اولی‌ها با دعوت از نوجوانان و به ویژه دختران مقطع سوم ابتدایی مدارس، یکی دیگر از فعالیت‌های فرهنگی بود که با اهدای دو هزار هدیه، و پذیرایی از نوجوانان با غذای گرم و افطاری ساده به ارزش یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان همراه بوده است.

خدایار ارائه خدمات پزشکی، پرستاری و دارویی رایگان، به ارزش ۲۷۵ میلیون ریال، به حدود ۳۰۰ نفر از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند با برپایی سه اردوی جهادی سلامت در قالب «نذر شفا» در روستاهای زابل و شهر زاهدان را از برنامه‌های کانون تخصصی سلامت استان دانست و گفت: با همیاری خیرین و خادمیاران کانون سلامت، آشپزخانه‌ای به مساحت ۷۰ متر مربع به ارزش ۳۱۵ میلیون ریال در مسجد مولاعلی علیه السلام روستای مرادقلی شهرستان زابل نیز در این ماه پر برکت احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.

حمایت از ایتام به سبک مولای متقیان

به گفته دادخدا خدایار، خادمیاران و یاوران رضوی در این ماه مبارک و به رسم مولای متقیان، یتیم نوازی را نیز فراموش نکردند و با اهدای ۶۲ پاکت هدیه نقدی به ارزش ۶۲ میلیون ریال، توزیع افطاری ساده و بسته‌های میوه به ۶۳۰ دانش آموز بی‌بضاعت به ارزش ۵۶ میلیون ریال، تهیه ۲۵ دست پوشک و شیرخشک به ارزش۵۰ میلیون ریال و ۲۵جفت کفش عیدانه به مبلغ ۵۰ میلیون ریال، لبخندی بر لب‌های ایتام نشاندند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 78