خانواده‌ها قرارداد خود را با مهدهای کودک فسخ نکنند
خانواده‌ها قرارداد خود را با مهدهای کودک فسخ نکنند

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از خانواده‌ها تقاضا داریم به خاطر حفظ مهدهای کودک و جلوگیری از بیکاری مربیان قرارداد خود را با مهدهای کودک فسخ نکنند و از خدمات مهدهای کودک پس از پایان دوره شیوع کرونا بهره‌مند شوند.

به گزارش اختر شرق؛ حمیدرضا پوریوسف، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی درباره شهریه مهدهای کودک به دلیل تعطیلی مهدها در دوره شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی اظهار کرد: خانواده‌ها در زمان ثبت‌نام کودکانشان در مهدهای کودک تحت پوشش بهزیستی قراردادی تحت عنوان دریافت خدمت و تکامل با مهدها امضا کرده‌اند و با توجه به تعطیلی مهدها شهریه تا پایان اسفندماه به مهدها پرداخت می‌شود و پس از ان درصورتی که خانواده‌ها تمایل داشته باشند می‌توانند قرارداد را برای سه ماه پایانی سال فسخ کنند.

وی افزود: یک هزار و ۲۱۶ مهدکودک در خراسان رضوی فعال هستند که ۱۷۶ مهدکودک به دلیل مشکلات مالی تعطیل دائم و یا موقت شده‌اند که درمجموع ۱۴ درصد مهدهای استان را شامل می‌شوند.

پور یوسف تصریح کرد: بیش از ۸۳ هزار کودک در خراسان رضوی از مهدهای کودک بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند و هشت هزار مربی نیز در این مهدها فعال هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه از پنجم اسفندماه مهدهای کودک به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند بسیاری از والدین پیگیر شهریه فرزندان خود در ماه‌های آینده هستند چراکه قرار خانواده‌ها با مهدها تا پایان خردادماه ۹۹ است به همین منظور و با توجه به تدابیر ستاد پیشگیری کرونا طبق ماده ۵ تبصره یک قرارداد به دلیل فعال بودن مهدها در اسفندماه والدین موظف به پرداخت شهریه اسفندماه هستند.

پوریوسف عنوان کرد: با توجه به اینکه تاکید می‌شود مردم در خانه بمانند و مهدها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و کودکان مدت‌زمانی از فضای آموزش دور می‌شوند و پس از بحران کرونا باید این عقب‌افتادگی و نقص آموزش جبران شود لذا مهدهای کودک این آمادگی رادارند که پس از پایان قرارداد درخرداد ماه به ازای مدت‌زمان تعطیلی به کودکان خدمات ارائه کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: خانواده‌ها می‌توانند برای شهریه فروردین و اردیبهشت‌ماه بعد از پایان سال تحصیلی نیز از خدمات مهدهای کودک استفاده کنند بنابراین از والدین تقاضا داریم از فسخ قرارداد خودداری کنند تا علاوه بر کمک به پرسنل و حفظ مهدهای کودک فرزندانشان نیز از خدمات آموزشی بهره‌مند شوند.

وی افزود: 70 درصد مهدهای کودک استیجاری هستند و حقوق، عیدی و بیمه پرسنل جز مطالبات اصلی آنها است و اگر قرارداد فسخ شود با مشکل و بعضاً تعطیلی روبه‌رو می‌شوند در حال حاضر مهدها دورای پراسترسی را طی می‌کنند و امیدواریم به خاطر حفظ یک نهاد اجتماعی خانواده‌ها از فسخ قرارداد خودداری کنند البته اختیاری است نه اجباری اما با فسخ نکردن قرارداد می‌توانند به حفظ مهدها  و جلوگیری از بیکاری پرسنل و مربیان جلوگیری کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 29