خانواده‌های دارای فرزند چندقلو چه کمک‌هایی از بهزیستی دریافت می‌کنند؟
خانواده‌های دارای فرزند چندقلو چه کمک‌هایی از بهزیستی دریافت می‌کنند؟

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: خانواده‌های دارای فرزندان دو قلو و بیشتر در صورت دارا بودن شرایط، می‌توانند از تسهیلات مسکن و اشتغال بهزیستی بهره‌مند شوند.

به گزارش اختر شرق؛ شهره شاهرودی معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با بیان این مطلب که در حال حاضر ۲۷۱ خانواده سه قلو به بالا مشمول کمک‌های مستمر بهزیستی خراسان رضوی هستند، عنوان کرد: این خانواده‌ها ماهانه ۴۰۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه‌ی معیشت دریافت می‌کنند که پرداخت آن به صورت متمرکز و به حساب سرپرست خانوار می‌باشد.

وی همچنین از پوشش ۲۶۶ خانوار دوقلویی خبر داد و گفت: این خانواده‌ها نیز کمک مستمر دریافت می‌کنند زیرا در سه دهک پایین درآمدی قرار دارند.

شاهرودی خاطرنشان کرد: خانواده‌های سه قلویی با هر دهک درآمدی، مشمول کمک‌های مستمر می‌شوند اما خانواده‌های دو قلویی اگر در سه دهک پایین باشند پشت نوبت مستمری قرار می‌گیرند و اگر در دهک چهارم تا هفتم واقع شوند فقط از کمک‌های موردی برخوردار خواهند شد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان با بیان اینکه در صورتی که این خانواده‌ها در دهک بالای هفت باشند مشمول هیچ کمکی نخواهند شد، مطرح کرد: نحوه‌ی ارزیابی دهک درآمدی خانواده‌ها، سامانه‌ی وزارت رفاه است که توسط کاربر بهزیستی، مختصات خانواده به آن وارد می‌شود و دهک درآمدی آن مشخص و به او اعلام می‌شود.

به گفته‌ی شاهرودی خانواده‌هایی که کمک‌های غیر مستمر دریافت می‌کنند توسط خیرین و با رایزنی بهزیستی، حمایت‌های دیگری هم دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: مثلا با نهادهای خیریه و نهادهای انقلابی رایزنی‌هایی صورت می‌گیرد و در چند ماه اخیر، نمونه‌هایی از کمک‌های نقدی و غیر نقدی به این خانواده‌ها صورت گرفته است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان در خصوص شناسایی خانواده‌های چندقلویی، عنوان کرد: زایمان‌هایی که در بیمارستان‌های تحت نظارت وزارت بهداشت صورت می‌گیرد در صورتی که دو قلو و بیشتر باشد توسط دانشگاه علوم پزشکی به بهزیستی اطلاع داده می‌شود و ما اقدامات لازم برای حمایت از این خانواده را اعمال می‌کنیم.

شاهرودی با اشاره به اینکه خانواده‌های سه قلویی از سال ۸۱ تحت پوشش کمک‌های غیر مستمر بهزیستی بوده‌اند اما خانواده‌های دوقلویی از سال گذشته مورد حمایت واقع شده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴۱۲ خانواده‌ی چند قلویی در استان شناسایی شده‌اند که طبق نتایج آزمون وسع، در دهک‌های بالای هفت واقع شده‌اند و مشمول هیچ‌کمکی نیستند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 92