خانه صنایع‌دستی شهرملی بایگ افتتاح شد
خانه صنایع‌دستی شهرملی بایگ افتتاح شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت‌حیدریه از افتتاح خانه صنایع‌دستی بایگ همزمان با هفته جهانی صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی محمدی با بیان اینکه خانه صنایع‌دستی بایگ با مساحت حدود ۱۵۰ متر مربع با ۶ اتاق و با اعتباری بیش از دو میلیارد ریال احداث شده است، عنوان کرد: در راستای تکمیل زنجیره تولید تامصرف ابریشم در شهرملی ابریشم‌کشی بایگ، اداره میراث فرهنگی با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی این شهر تصمیم به برگزاری دوره‌های آموزشی و تولید در قالب این خانه‌های صنایع‌دستی با اولویت رشته‌های مرتبط با ابریشم و عقیق خواهد کرد.

محمدی اظهار کرد: شهر بایگ نیز قطب معادن عقیق است که در همین راستا نیز کلاس‌های آموزشی تراش سنگ عقیق و بسته‌بندی سوغات نیز در این مرکز انجام خواهد گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های هفته صنایع‌دستی شهرستان، افتتاح نخستین مرکزعقیق درمانی کشور در شهرستان، برگزاری وبینار با موضوع نقش صنایع‌دستی در توسعه پایدارشهری با حضور مدیران ارشد شهرستان، کارشناسان و متخصصین حوزه صنایع دستی، افتتاح نخستین نمایشگاه دست بافته‌های روستای قلعه نو و… است.

لازم به ذکر است؛ تربت حیدریه با دارا بودن بیش از ۲۰ رشته صنایع‌دستی و فعال بودن بیش از ۱۳۰۰ نفر هنرمند و همچنین ثبت ملی شهر بایگ و روستای بسک در حوزه صنایع‌دستی در رشته ابریشم‌کشی، یکی از شهرستان‌های پیشرو در حوزه صنایع‌دستی استان و کشور است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 62