خاموشی‌های برق دامن بخش نصرآباد را نیز گرفت
خاموشی‌های برق دامن بخش نصرآباد را نیز گرفت

خاموشی‌ها مکرر و بدون اطلاع‌رسانی قبلی باعث گلایه نصرآبادی‌ها شده است.

به گزارش اختر شرق؛ بخشدار نصرآباد در باره علت این خاموشی‌ها گفت عامل خاموشی‌ها و قطع برق از مبادی ورودی برق و خطوط انتقال انجام شده و به علت کمبود نیروی برق در مواقع اضطرار در لحظه صفر، برای پایداری شبکه برق سراسری کشور می‌باشد که شهرستان‌های خراسان رضوی را شامل می‌شود، و در اوج پیک شدید مصرف برق قابل پیش بینی نبوده و امکان اطلاع‌رسانی نمی‌باشد.

حسین اکبری مقدم با اشاره به اینکه افزایش شدید مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، تحویل گاز به نیروگاه‌ها را با محدودیت مواجه کرده و به ناچار در نیروگاه ها، سوخت مایع جایگزین گاز شده است، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه در شرایط کرونایی، آلودگی هوا و محدودیت‌های تنفسی و به منظور تامین برق پایدار تاسیسات حیاتی و مراکز حساس، مصرف انرژی کشور باید کاهش یابد.

بخشدار نصرآباد تصریح کرد: با راهکارهای ساده‌ای مانند خاموش کردن یک لامپ اضافه و کاهش یک درجه‌ای دمای محیط (کم کردن شعله بخاری ویا کاهش دمای ترموستات) می‌توان میزان مصرف را تا ۱۰ درصد کاهش داد.

اکبری مقدم در پایان گفت: از اهالی محترم بخش نصرآباد تقاضا می‌کنم نسبت به صرفه جویی در مصرف انرژی نهایت همکاری را داشته باشند تا همه مردم از این نعمت خدادادی بهره‌مند شوند و دچار کمبود و قطع برق نشوند.

خبرنگار: صادق مرادی

image_printچاپ مطلب

Visits: 135