حضور بیش از ۱۲ هزار نفر در پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی
حضور بیش از ۱۲ هزار نفر در پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ۱۲ هزار ۳۱۸ نفر به جهت اهدای خون خود به عموم نیازمندان، به‌خصوص کرونایی‌های نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی به پایگاه‌های فعال در سطح استان مراجعه کردند.

به گزارش اختر شرق؛ مجید عبداللهی اظهار کرد: این روزها با توجه به بحران کرونایی مشارکت مردمی را کمتر از روزهای قبل کرونایی داشتیم و شاهد کاهش اهداها هستیم، اما خوشبختانه کمبودی در خون و فرآورده خونی موردنیاز نداریم، هرچند که باید افزایش اهدها در تمامی گروه‌های خونی داشته باشیم تا در مواقع بحرانی و موردنیاز به مشکلی برنخوریم.

وی افزود: اهدای خون هیچ منافاتی با کرونا ندارد و پایگاه‌های ثابت و سیار فعال در سطح استان به‌صورت مستمر ضدعفونی شده و فرد اهداکننده نیز در ابتدا معاینه و تب سنجی شده و در زمان اهدا ماسک و دیگر ملزومات در اختیارش قرار می‌گیرد.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه بیماران کرونایی جمعی کوچک از مجموعه بزرگ نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی استان هستند و باید نیاز این نوع بیماران به دلیل شرایط خاصشان زودتر از سایرین تأمین شود، خاطرنشان کرد: بیماران کرونایی‌های نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی در تمامی شهرستان‌های استان بودند که بیشترین نیازها در میان کرونایی‌های مشهد، نیشابور و کاشمر بوده است.

دکتر عبداللهی تصریح کرد: خوشبختانه خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران کرونایی در تمامی گروه‌های خونی در اختیار بیمارستان‌هایی که این نوع بیماران بستری هستند قرار گرفته تا خطری به لحاظ عدم خون و فرآروده خونی جان آنان را تهدید نکند.

وی تأکید کرد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته که درگیر بحران کرونا در استان شدیم تا به امروز ۱۲ هزار ۳۱۸ نفر به جهت اهدای خون خود به عموم نیازمندان، به‌خصوص کرونایی‌های نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی به پایگاه‌های فعال در سطح استان مراجعه کردند که از این میزان از ۹۲۴۳ نفر خون‌گیری به‌عمل آمد و ۳۰۷۵ نفر دیگر هم با تشخیص پزشکان منع از اهدا شدند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در پایان تصریح کرد: همچنین در همین مدت ۸۳۷۵ مراجعه در مشهد داشتیم که از این تعداد نیز ۵۹۶۶ نفر موفق به اهدای خون شدند و ۲۴۰۹ نفر دیگر هم با تشخیص پزشکان معاف از اهدا شدند و طبق آمارهای به دست آمده بیش از ۷۰ درصد مراجعات، بیش از ۵۵ درصد اهداها و بیش از ۸۰ درصد معافی‌ها مربوط به مشهد بوده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1