حضور بنیاد علوی در منطقه رشتخوار یک فرصت بسیار مهم و ارزشمند است
حضور بنیاد علوی در منطقه رشتخوار یک فرصت بسیار مهم و ارزشمند است

نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور بنیاد علوی در منطقه رشتخوار یک فرصت بسیار مهم و ارزشمند است.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام والمسلمین اکبر احمدپور در جلسه توسعه و اشتغال شهرستان رشتخوار در فرمانداری گفت: فرصت خدمت به خلق برای این نهاد نیز یک افتخار بسیار بزرگ است، که نسیب این مجموعه شده است.

حجت الاسلام احمدپور در خصوص ظرفیت بالای کشاورزی و دامپروری در منطقه رشتخوار، عنوان کرد: با توجه به اینکه در بازه‌های زمانی مختلف کشاورزی و دامپروری ما دچار مشکلاتی می‌شود، اگر بتوانیم در این دو حوزه به سمت کشاورزی و دامپروری نوین حرکت کنیم، اشتغال‌های پایدار بسیاری خوبی در منطقه ایجاد می‌کند.

وی کمک حوزه معادن در بحث ایجاد شغل در منطقه را بسیار مقتنم شمرد و خاطرنشان کرد: ما در بجث معادن نباید در حوزه کمک به ایجاد اشتغال پایدار در منطقه غافل شویم.

وی در ادامه حضورش در شهرستان از پروژه چهار بانده شدن محور رشتخوار به تربت حیدریه که در حال حاضر از مورشک تربت حیدریه تا سه راهی جنگل از توابع رشتخوار آغاز شده بازدید کرد.

در این جلسه خالقداد عرب فرماندار رشتخوار نیز، در بحث مشکل ارتباطی بخش جنگل به مرکز این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای بخش جنگل و نیاز سهولت تعامل مرکز شهرستان با این بخش، متاسفانه هنوز بحث جاده دسترسی مردم جنگل به مرکز شهرستان رشتخوار به صورت نیمه تمام باقی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه مسیر جنگل از طریق راه روستایی سرآسیاب به شعبه با طول ۱۸ کیلومتر طرح مطالعاتی آن انجام شده است، عنوان کرد: پروژه مورد نظر بالغ بر ۴٫۵ میلیارد توامن طبق برآوردهای کارشناسی اعتبار نیاز دارد، که امیدواریم با ورود بنیاد علوی به شهرستان شاهد کمک به اجرای این طرح که از طرح‌های دارای اولویت بسیار بالاست برخودار، شویم.

فرماندار رشتخوار خواستار تعامل بیشتر بانک‌ها با متقاضیان تسهیلات اشتغال‌زایی در این شهرستان شد و گفت: بانک‌ها باید قوانین دست وپا گیر را برای متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی حذف کند.

عرب از نماینده مردم رشتخوار وخواف در مجلس شورای اسلامی خواست قوانین دست و پاگیر بانک‌ها درخصوص تسهیل وام‌ها و تضامین در مجلس شورای اسلامی تدابیری اندیشیده شود.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 17