حضور بانوان پارا وزنه‌برداری خراسان رضوی در مسابقات کشور
حضور بانوان پارا وزنه‌برداری خراسان رضوی در مسابقات کشور

بانوان وزنه‌بردار خراسانی برای حضور در اولین دوره مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری زنان معلول کشور آماده می‌شوند.

به گزارش اختر شرق؛ برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور، مسابقات وزنه‌برداری بانوان معلول و جانباز برگزار می‌شود و در این راستا تا ماه گذشته بیش از هشت استان برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند، موضوعی که در اولین دوره می‌توان به فال نیک گرفت.

زهرا اسلامی، نایب‌رئیس بانوان هیئت جانبازان و معلولین خراسان رضوی، در این‌ خصوص گفت: برای شروع فعالیت بانوان معلول در رشته وزنه‌برداری، نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بانوان وزنه‌بردار ۲۵ دی‌ماه در محل فدراسیون و به میزبانی تهران برگزار می‌شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. بعد از برگزاری این رقابت‌ها، استعداد‌های برتر شناسایی و به تیم ملی دعوت خواهند شد.

وی افزود: از مدت‌ها قبل ورزشکاران ما تمرینات خود را در مشهد آغاز کردند که روز گذشته در محل تمرینات آن‌ها حاضر شدیم، خدا را شکر شرایط خوبی وجود دارد و جزو استان‌هایی بودیم که از این طرح و شروع وزنه‌برداری بانوان استقبال کردیم. این رشته هنوز بین بانوان شناخته‌نشده، اما به‌مرور قطعاً ورزشکاران بیشتری جذب این ورزش خواهند شد.

اسلامی تصریح کرد: از اوایل سال انجمن وزنه‌برداری فدراسیون جانبازان و معلولین قول راه‌اندازی این رشته برای بانوان را داده بود که خوشبختانه وعده آن‌ها عملی شد. از مدت‌ها قبل دو بانوی ایرانی، خانم‌ها مژگان نصیری و حدیث شکوهی در دوره‌های آموزش بین‌المللی داوری و مسئول فنی مسابقات پاراوزنه‌برداری در رقابت‌های غرب آسیا حاضر شدند و یک دوره داوری درجه ۳ پاراوزنه‌برداری بانوان، آذرماه با حضور ۱۸ شرکت‌کننده از استان‌های مختلف در فدراسیون برگزار شد.

نایب‌رئیس بانوان هیئت جانبازان و معلولین خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: پس‌ازآن دوره مربیگری درجه ۳ ویژه بانوان با حضور ۴۱ شرکت‌کننده از ابتدای دی‌ماه پیگیری شد که نمایندگانی از خراسان رضوی در این دوره حضور داشتند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 29