جمع آوری ۴۱۲ دکل ارتباطی طی چهارسال
جمع آوری ۴۱۲ دکل ارتباطی طی چهارسال

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد، گفت: از سال ۹۶ تاکنون و در راستای زیباسازی سیما و منظر شهری و ساماندهی دکل‌های مخابراتی، ۴۱۲ دکل از سطح شهر جمع آوری شده است.

به گزارش اخترشرق؛ محمد جواد رجائیان در این خصوص اظهار کرد: درکنار جمع آوری ۴۱۲ سایت و دکل مخابراتی طی چهار سال ۱۳۲ دکل و سایت نیز تجمیع شده‌اند که این امر موجب جلوگیری از احداث و نصب ۲۶۸ سایت مخابراتی و دکل در شهر شده است.

وی افزود: همچنین در راستای حفظ سیما و منظر شهری دکل‌های مخابراتی به شکل درخت طراحی و در بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری جانمایی و نصب شده اند، از این پس مجوز نصب دکل‌های ارتباطی در بوستان‌ها پس از تایید کارگروه مکان‌یابی شهرداری صرفا در قالب طرح زیباسازی درختی اقدام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد با بیان اینکه برای کاهش تعداد دکل‌های ارتباطی از دکل‌های ترافیکی استفاده دو منظوره شده است، اظهارکرد: برهمین اساس از این دکل‌ها در کنار کاربری ترافیکی با نصب تجهیزات به عنوان دکل مخابراتی و ارتباطی استفاده شده است که موجب کاهش آلاینده‌های بصری در سطح معابر شهر شده و صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای نیز به همراه داشته است.

رجائیان ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده پس از پایان قرارداد BOLT با شرکتهای مخابراتی کلیه دکل‌های احداث شده به مالکیت سازمان فاوا شهرداری مشهد درخواهد آمد که از این محل سالانه ۳۰ میلیارد تومان درآمد پایدار ایجاد می‌شود.

گفتنی است توجه به سیما و منظر شهری، ایجاد ملاحظات پدافند غیرعامل، توسعه پوشش شبکه مخابراتی شهر مشهد و جلوگیری از گسترش بی‌رویه سایت‌های مخابراتی از اهداف طرح ساماندهی سایت‌های مخابراتی بوده که با مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در حال انجام است.

خبرنگار:مجید خبیری

image_printچاپ مطلب

Visits: 8