جلسه هم اندیشی پیرامون ارتقای سطح فناوری شهرستان نیشابور برگزار شد
جلسه هم اندیشی پیرامون ارتقای سطح فناوری شهرستان نیشابور برگزار شد

در راستای رسالت پارک علم و فناوری به منظور توسعه فناوری در استان، جلسه همفکری و هم اندیشی پیرامون مدل‌های توسعه فناوری شهرستان نیشابور و ایجاد پردیس مشترک به همت پارک علم و فناوری خراسان و دانشگاه نیشابور برگزار شد.

به گزارش اختر شرق و به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان؛ پارک علم و فناوری خراسان، میزبان دکتر حسن صادقی سمرجانی رئیس دانشگاه نیشابور و هیأت همراه بود.

در ابتدای جلسه مهندس داود تفضلی معاون ایجاد و توسعه واحدهای فناور پارک، تجربه راه اندازی پردیس مشترک پارک خراسان و دانشگاه فردوسی مشهد را الگویی موفق در این زمینه دانست و به بررسی مدل‌های مختلف راه اندازی پردیس مشترک پرداخت.

وی ضمن اشاره به قدمت بیش از یک دهه مرکز رشد فناوری نیشابور، آمادگی پارک خراسان در حمایت از واحدهای فناور دانشگاه نیشابور را اعلام کرد.

دکتر رضا قنبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان ضمن تحلیل قوانین راه اندازی پردیس مشترک پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه ها، توسعه این همکاری‌ها را با هم افزایی و با توجه به چارچوب قوانین وزرات علوم در این خصوص برشمرد.

رئیس پارک خراسان درخصوص افزایش بسترهای همکاری پارک در جهت توسعه فناوری شهرستان‌های استان خراسان رضوی را از ماموریت‌های پارک خواند و گفت: اختلاف سطح فناوری شهر مشهد با سایر شهرستان‌های استان باید کم شود.

دکتر حسن صادقی سمرجانی رئیس دانشگاه نیشابور، ظرفیت صنعتی بالای شهرستان نیشابور را حائز اهمیت دانست و گفت: دانشگاه‌های شهرستان‌های استان از جمله دانشگاه نیشابور می‌توانند در کنار دانشگاه بزرگی چون دانشگاه فردوسی مشهد به ماموریت خود و توسعه علم و فناوری در سطح استان کمک کنند.

وی تعامل و همکاری پارک علم و فناوری استان و دانشگاه نیشابور را در راه اندازی پردیس مشترک، اقدامی مهم در خصوص ارتقای سطح فناوری شهرستان نیشابور خواند.

دکتر زهرا مختاری سرپرست گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه نیشابور ضمن ابراز خرسندی از این هم اندیشی، استفاده از تجربیات پارک علم و فناوری خراسان در راه اندازی پردیس مشترک پارک و دانشگاه را ظرفیتی برای رشد و توسعه و بالفعل کردن پتانسل‌های شهرستان نیشابور دانست.

image_printچاپ مطلب

Visits: 18