جلسه توسعه دام سبک و بیمه اجباری دام با هدف معرفی مزایای این طرح در کاشمر برگزار شد
جلسه توسعه دام سبک و بیمه اجباری دام با هدف معرفی مزایای این طرح در کاشمر برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت:ارائه خدمات و پرداخت غرامت‌ها در بخش دام منوط به بیمه اجباری دام است

به گزارش اخترشرق؛ مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: صندوق بیمه کشاورزی همسو با سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی و در راستای ارتقاء امنیت تولید و اقتدار غذایی خدمات نوینی را برای بیمه دام سبک پیش بینی کرده است.
محمد شجعی افزود: مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر نیز در همین راستای تمام سعی و تلاش خود را بکار بسته تا با همکاری با صندوق بیمه محصولات کشاورزی، در به اجرا درامدن این دستورالعمل گام بردارد.
وی ادامه داد: دامداران مختار می‌باشند جدا از بیمه اجباری (پایه)، دامهای خود را در برابر سایر مخاطرات و بیماری‌های نزد صندوق بیمه محصولات کشاورزی و یا سایر شرکت ها، بیمه نمایند.
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر ارائه خدمات و تسهیلات و پرداخت غرامت به دامداران را منوط به داشتن بیمه عنوان و بیان کرد: بیمه دام سبک از اهداف برنامه توسعه شهرستان در بخش دامپروری است و همه ما باید کمک کنیم تا توسعه بیمه دام سبک در بین دامداران ترویج یابد.
شجعی یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی در بخش دام سبک را اصلاح نژاد و افزایش بهره وری برشمرد و اظهار کرد: دولت در راستای حمایت از بخش تولید اعتبارات بخش دام را به صندوق‌های بیمه واگذار کرده است و همه ما باید کمک کنیم تا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این طرح را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانیم.
او تصریح کرد: از تمام دستگاه‌ها و نهادها تقاضا دارم با برگزاری نشست‌های مختلف در سطح روستاها در راستای آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی و همچنین معرفی مزایای این طرح همکاری نمایند.


خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 32