جلسه بررسی مشکلات مسکن مهر گلبهار برگزار شد
جلسه بررسی مشکلات مسکن مهر گلبهار برگزار شد

با حضور نماینده شهرستان‌های چناران، گلبهار و بینالود در مجلس شورای اسلامی، دادستان، فرماندار، امام جمعه، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران گلبهار، رئیس سازمان نظام مهندسی، شهردار و تعدادی از مسئولین ادارات خدمات رسان شهرستان گلبهار، جلسه بررسی مشکلات پروژه‌های مسکن مهر در محل سالن اجتماعات شرکت عمران برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ در این جلسه نمایندگان مجتمع‌های مسکن مهر ضمن تشریح مشکلات موجود از جمله نحوه تحویل و انتقال واحدها، وضعیت آسانسور، پارکینگ، مشاعات و فضای سبز، روشنایی معابر و همچنین دریافت مجوزهای لازمه، خواستار تسهیل در رفع مشکلات فوق الذکر و نیز معضلات موجود در رابطه با متراژ، تعرفه و تعداد مهندسین ناظر سازمان نظام مهندسی در گلبهار شدند.

حجت الاسلام غلامی امام جمعه گلبهار در این جلسه با گلایه از برخی ادارات خدمات رسان به جهت قطع انشعابات به دلیل تاخیر در پرداخت قبوض، اظهار کرد: ایجاد زیرساخت انشعابات مختلف آب، برق، گاز و تلفن در تمام مناطق باید صورت بگیرد و کم کاری و تاخیر در این زمینه به هیچ وجه قابل قبول نیست. در نصب انشعابات و زمان صدور پروانه از سوی نظام مهندسی نباید وقفه وجود داشته باشد چون این امر باعث افزایش هزینه و تاخیر در پایان کار می‌شود.

حاجی محمدی نائب رئیس شرکت عمران گلبهار در رابطه با مشکلات تعاونی‌ها و مساکن مهر این شهر، با اشاره به تاریخچه آن، عنوان کرد: اتحادیه اصلی‌ترین مرجعی است که میتواند مشکلات تعاونی‌ها را حل کند، اگر تعاونی‌ها ضعیف کار می‌کنند باید مسئولین آن تغییر پیدا کند تا نتیجه بهتری گرفت.

در ادامه خلیل الله برزنونی دادستان گلبهار گفت: کم کاری برخی مهندسان ناظر در بررسی وضعیت ساختمان‌ها و تایید تلفنی پروژه‌ها باعث ناامنی و بروز مشکلات بزرگتری خواهد شد، اگر گزارشی در رابطه با تایید تلفنی و در برابر پول توسط مهندسان ناظر دریافت شود ما ورود خواهیم کرد و برای آن شخص پرونده کیفری تشکیل می‌دهیم.

دادستان گلبهار مطرح کرد: مشکل اصلی مساکن مهرعدم اعتماد آفرینی شرکت تعاونی‌ها برای اعضاء است، به صورتی که در سال‌های گذشته پول توسط تعاونی دریافت شده اما در جای دیگری استفاده شده و اکنون با تورم موجود و افزایش قیمت‌ها ساخت و ساز و مصالح برای تکمیل پروژه‌ها به مشکل خورده اند. شفاف‌سازی برای اعضای تعاونی‌ها می‌توانست نتیجه‌های مطلوب و بهتری داشته باشد.

مهدی دونده فرماندار شهرستان گلبهار نیز با اشاره به مشکلات مطرح شده، گفت: با توجه به اینکه ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در گلبهار ساخته شده است باید اداره تعاون یک نمایندگی در گلبهار قرار می‌داد. مقصر عمده مشکلات مساکن مهر تعاونی‌ها هستند و باید با اشخاص و تعاونی‌های متخلف برخورد قانونی شود تا پرونده مشکلات این پروژه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۰ بسته شود.

حسین امامی راد نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان این جلسه عنوان کرد: ضمن تقدیر از مسئولین خدمت گذار، کم کاری نهادها و افراد باید پیگیری و برخورد قضایی شود. در جهت محقق شدن رضایت مندی مردم که هدف همه ما می‌باشد باید از اهرم قانون استفاده کرد.

لازم به ذکر است؛ این جلسه با بررسی چگونگی اجرای تعهدات تعاونی ها، پیمانکاران و خریداران و اتخاذ تصمیماتی در جهت تسریع در رفع مشکلات و همچنین همکاری بیش از پیش ادارات و سازمان‌ها به پایان رسید.

image_printچاپ مطلب

Visits: 131