عضو شورای شهر مشهد: جلسات کمیته پیشگیری از گسترش حاشیه‌نشینی مشهد با جدیت برگزار شود
عضو شورای شهر مشهد: جلسات کمیته پیشگیری از گسترش حاشیه‌نشینی مشهد با جدیت برگزار شود

عضو شورای شهر مشهد گفت: جلسات کمیته پیشگیری از گسترش حاشیه‌نشینی می‌تواند به‌صورت هفتگی برگزار شود چراکه نقش بسزایی در پیشگیری از گسترش نابسامانی‌های شهری داشته باشد و نهادهای متولی نیز نسبت به شناسایی حل مسائل مربوط به محلات حاشیه شهر مشهد اقدام نمایند.

به گزارش اختر شرق؛ سید حسین علوی مقدم در نشست مشترک مسئولان و قضات دادگستری کل استان خراسان رضوی با اعضای شورای شهر مشهد بابیان اینکه یک‌سوم جمعیت این شهر در مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند، اظهار کرد: از سوی دیگر مسائل اجتماعی و مشکلات امنیتی نیز در این پهنه‌ها بیشتر از سایر مناطق شهری حس می‌شود.

علوی مقدم بابیان اینکه یکی از کمیته‌های ذیل ستاد بازآفرینی شهرستان‌ها، کمیته پیشگیری از گسترش بافت‌های نابسامان شهری است که ریاست آن را دادگستری محترم و دبیری آن را نیز راه و شهرسازی عهده‌دار است، گفت: یکی از مسائل این بافت‌ها، مشکلات حقوقی و سنددار شدن اراضی است که مطابق قانون احیای بافت‌های فرسوده می‌توان از ظرفیت هیئت‌های سه‌نفره برای رفع مسائل ثبتی و حقوقی آن‌ها استفاده کرد.

عضو شورای شهر مشهد در پایان خاطرنشان کرد: جلسات این هیئت می‌تواند به‌صورت هفتگی برگزار شود چراکه نقش بسزایی در پیشگیری از گسترش نابسامانی‌های شهری داشته باشد و نهادهای متولی نیز نسبت به شناسایی حل مسائل مربوط به محلات حاشیه شهر مشهد اقدام نمایند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 64