جذب ۷۰ درصدی اعتبارات اشتغال کمیته امداد استان
جذب ۷۰ درصدی اعتبارات اشتغال کمیته امداد استان

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: با همراهی مناسب بانک‌ها ۷۰ درصد از منابع تخصیص داده‌شده به حوزه اشتغال این نهاد در خراسان رضوی جذب شد که امیدوارم در مدت باقیمانده از سال این رقم به ۱۰۰ درصد برسد.

به گزارش اختر شرق؛ حبیب‌الله آسوده بابیان اینکه خوشبختانه بانک‌های عامل در استان با این نهاد همکاری و تعامل خوبی دارند، افزود: میزان اعتبارات اشتغال‌زایی ویژه کمیته امداد استان امسال در مقایسه با سال گذشته ۲, ۵ برابر رشد داشت که خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون ۷۰ درصد آن جذب و منجر به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی ارزشمندی شده است.

وی بیان کرد: مددجویان این نهاد در اشتغال، تولید و درآمد ملی سهیم هستند به‌گونه‌ای که این نهاد در سال گذشته توانست ۹۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کند.

آسوده یکی از برنامه‌های این نهاد را معین بودن کمیته امداد در شهرستان خلیل‌آباد عنوان کرد و ادامه داد: کمیته امداد در شهرستان یادشده پروژه‌های وسیعی در بخش اشتغال ازجمله دام‌پروری و ورود به بخش‌های صنعتی داشته است که همه این اقدامات در جهت کمک به توانمندسازی مناطق شهری و روستایی آن محسوب می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین در شهرستان خلیل‌آباد ۱۱ میلیارد تومان اعتبار به‌منظور اشتغال‌زایی تخصیص داده شد که خوشبختانه توانسته اشتغال قابل‌توجهی ایجاد کند.

آسوده با اشاره به این نکته که شرایط و مسائل اقتصادی موجب شده تا بعضی از خانواده‌ها دچار مشکل شوند، یادآور شد: یکی از رسالت‌های این نهاد توانمند کردن خانواده‌ها در بخش‌هایی مانند اشتغال است که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند و کمیته امداد بر محور توانمندی خانواده‌ها سعی دارد تا مددجویان به استقلال مالی و شرایط خوب زندگی برسند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4