جذب هفت سرمایه‌گذار خارجی بااعتبار ۱۱۵ میلیون دلار در خراسان رضوی
جذب هفت سرمایه‌گذار خارجی بااعتبار ۱۱۵ میلیون دلار در خراسان رضوی

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی از جذب هفت سرمایه‌گذار خارجی بااعتباری بالغ‌بر ۱۱۵ میلیون دلار در استان خبر داد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی از جذب هفت سرمایه‌گذار خارجی بااعتباری بالغ‌بر ۱۱۵ میلیون دلار در استان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ شکوه میر شاهی در بازدید از اولین نمایشگاه ساخت سرخس و گفتگو با کارآفرینان و آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان گفت: برپایی این نمایشگاه از سوی مدیران پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نام‌گذاری شده است گامی مهم در راستای توجه به تولید داخل و حمایت از کارآفرینان بومی شهرستان و توسعه اشتغال است.

وی بابیان اینکه کارآفرینان مختلف با هر ایده‌ای در این نمایشگاه حضوری پررنگ داشته‌اند، تصریح کرد: ارائه ایده‌های مختلف در این نمایشگاه بسیار موردتوجه قرار گرفت به‌خصوص اینکه بخشی از غرفه داران شامل دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وزنان خانه‌دار بودند تا بتوانند فعالیت اقتصادی خود را به بازدیدکنندگان ارائه دهند.

میر شاهی ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی فرصت بسیار مناسبی برای ارائه دستاوردهای کارآفرینان است که باعث تشویق آنان در بحث توسعه اشتغال می‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: در شرایط اقتصادی فعلی صنایع‌دستی بومی و گردشگری می‌تواند منجر به رونق تولید و ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری اندک گردد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بابیان اینکه استاندار خراسان رضوی با ارائه طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی به دنبال انسجام و هماهنگی بین ارکان مختلف نظام اسلامی شامل قوه قضائیه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سرمایه‌گذاران است بیان کرد: ما باید بتوانیم به‌صورت ویژه کسب‌وکارها را در حوزه‌های مختلف اقتصادی در شهرستان‌های استان فعال کنیم.

میر شاهی خاطرنشان کرد: حوزه سرمایه‌گذاری به‌عنوان نیروی محرکه توسعه اقتصادی و توسعه اشتغال است و با توجه به تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته در شهرستان، امیدواریم به شرایط خوبی در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری دست پیدا کنیم.

 این مقام مسئول در ادامه در خصوص جذب سرمایه‌گذاری در استان گفت: تا پایان خردادماه امسال موفق به ثبت هفت طرح سرمایه‌گذار خارجی با مبلغ ۱۱۵ میلیون دلار شده‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار است. وی بیان داشت: علی‌رغم شرایط موجود در حوزه تحریم‌ها، کشورهای همسایه به‌خصوص افغانستان و کشورهای عربی تمایل به سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی داشته‌اند که وجود مضجع منور رضوی مهم‌ترین دلیل حضور سرمایه‌گذاران در استان

image_printچاپ مطلب

Visits: 3