جامعه خیرین حامی معلولین تأسیس می‌شود
جامعه خیرین حامی معلولین تأسیس می‌شود

به همت اداره کل بهزیستی خراسان رضوی جامعه خیرین حامی معلولین خراسان رضوی به‌منظور اقدامات حمایتی، درمانی، توان‌بخشی، توانمندسازی، اشتغال، مسکن و ازدواج برای افراد دارای معلولیت تأسیس می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر حمیدرضا پور یوسف مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در نشستی که به‌منظور تأسیس جامعه خیرین حامی معلولین برگزار شد ضمن تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های سردار سلیمانی خلوص نیتشان بود و ما نیز قاسم سلیمانی‌های زیادی در مجموعه بهزیستی داریم یکی از ویژگی‌های خیرین ما خلوص نیتشان است که امیدواریم در جامعه خیرین حامی معلولین نیز شاهد حضورشان باشیم.

وی افزود: بهزیستی نهادی مردمی است و مردم هستند که بسیاری از فعالیت‌های بهزیستی را پوشش می‌دهند. در حال حاضر بیش از ۲۲۰ خیریه در استان خراسان رضوی در راستای فعالیت‌های بهزیستی قدم برمی‌دارند.

پور یوسف تصریح کرد: هدف از تشکیل این مجمع انجام فعالیت‌هایی در راستای خیریه‌ها نیست بلکه ما از مجمع حمایت‌های اجتماعی می‌خواهیم. خیریه‌ها در وسع کم اما با عمق زیاد کار می‌کنند اما هدف ما در مجمع خیرین حامی معلولین کار با وسعت زیاد است ما باید کاری کنیم تا معلولین در نهاد خانواده و جامعه توانمند شوند نه اینکه تحت پوشش خیریه‌ها قرار بگیرند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در مجمع خیرین حامی معلولین از توان افراد جوان و افراد باتجربه بهره‌مند خواهیم شد و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت در راستای اهداف بهزیستی برای معلولین گام برداریم.

وی عنوان کرد: شناسایی و هدایت خیرین و جلب و جذب کمک‌های مشارکت جویانه در جهت اهداف موسسه، اقدامات حمایتی، درمانی، توان‌بخشی، توانمندسازی جهت افراد دارای معلولیت، اقدام در خصوص فراهم نمودن زمینه احداث، تجهیز و تعمیر ساختمان‌ها و فضاهایی با کاربرد توان‌بخشی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت، اقدام درزمینهٔ پیشگیری از بروز معلولیت‌ها، تلاش و اقدام در جهت مناسب‌سازی و ایجاد حق دسترسی برای افراد دارای معلولیت، تلاش و اقدام در جهت اجرایی شدن و رفع موانع مربوط به قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب سال ۹۶ از اهداف جامعه خیرین حامی معلولین خواهد بود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 20