ثبت‌نام ۵ هزار نفر از خراسان رضوی در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت
ثبت‌نام ۵ هزار نفر از خراسان رضوی در نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تاکنون پنج هزار نفر از خراسان رضوی در این آزمون شرکت کرده‌اند، گفت: در سال گذشته ۱۱۲۰۰ نفر از خراسان رضوی، در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت‌نام کردند.

به گزارش اختر شرق به نقل ایکنا؛ حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در سه گروه امتحانی و ۱۴ رشته در نیمه اول اسفندماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی اهداف برگزاری این آزمون را سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات قرآنی، جهت‌دهی آموزش قرآنی به مؤسسات قرآنی، توسعه و تقویت آموزش‌های الکترونیکی قرآن و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برشمرد.

کاظمی‌نسب در خصوص معایب و محاسن بهره‌مندی از فضای مجازی در برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی در شرایط کنونی علاوه بر جلوگیری از شیوع کرونا مزیتی نیز دارد و آن کاهش هزینه‌ها در برگزاری این دوره از آزمون است، چرا که در سال‌های گذشته بحث اجاره سالن، پذیرایی، بیمه شرکت‌کنندگان و… مطرح بود و در سال جاری این هزینه‌ها کاهش یافته است.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه اولین سال برگزاری این آزمون به صورت مجازی است، بنابراین امکان بروز برخی از مشکلات وجود دارد که البته سعی شده حدالامکان از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰۰۰ نفر از خراسان رضوی در این آزمون شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۱۲۰۰ نفر از خراسان رضوی در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت‌نام کردند که خراسان رضوی در زمینه ثبت‌نام نفر اول بود، اما با توجه به آماری که تاکنون نام‌نویسی کردند، در سال جاری بعد از استان اصفهان، در رده دوم قرار داریم.

کاظمی‌نسب ابراز کرد: ثبت‌نام در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت از اول دی‌ماه آغاز شد که تا بیستم دی ادامه داشت و با توجه به استقبال متقاضیان مهلت ثبت‌نام مجدد تا ۱۵بهمن تمدید شد.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: رشته‌های این دوره از آزمون در گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شامل دو رشته ترجمه و تفسیر سوره بقره، در گروه معارف اهل‌بیت (ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان (ع) برگزار خواهد شد.

کاظمی‌نس با بیان این مطلب که در بخش حفظ نیز این دوره از آزمون سراسری قرآن و عترت در ۹ رشته حفظ و مفاهیم جزء۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم برگزار می‌شود، عنوان کرد: ثبت‌نام در تمامی رشته‌های آزمون برای همه داوطلبان را بدون محدودیت سنی است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه www. quranedu. ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه آزمون در همه رشته‌ها به صورت اینترنتی و از طریق مجازی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: هر داوطلب می‌تواند در همه رشته‌ها و یا چند رشته انتخابی به جز رشته حفظ قرآن کریم، بدون محدودیت ثبت‌نام کند.

وی حد نصاب قبولی در آزمون کتبی برای اعطای گواهینامه را ۷۰ نمره اعلام کرد و گفت: علاوه بر اینکه از برگزیدگان این دوره از آزمون تجلیل و هدایایی به آنان اعطا می‌شود، به نفراتی که موفق به کسب نمره حد نصاب قبولی در آزمون شوند، نیز گواهینامه پایان دوره اعطاء خواهد شد.

کاظمی‌نسب تصریح کرد: مؤسساتی که قرآن آموزانشان بیشترین درصد قبولی را در آزمون داشته باشند، براساس تعداد قرآن‌آموزان مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 88