تیمار و رهاسازی ۷۰ پرنده مصدوم در طبیعت تربت جام
تیمار و رهاسازی ۷۰ پرنده مصدوم در طبیعت تربت جام

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام از رها سازی هفتاد قطعه پرنده مصدوم پس از تیمار و بازیابی توان در طبیعت این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ جواد دامن پاک در تشریح خبر گفت: از ابتدای سال جاری دوستداران و علاقمندان به حیات وحش در تربت جام ۷۰ پرنده مصدوم را به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل و پس از تیمار در تیمارگاه چشمه گل و بازیابی توان پرواز،  توسط محیط بانان در طبیعت رهاسازی شدند.

وی تصریح کرد:  شهرستان تربت جام در کریدور حرکتی پرندگان مهاجر است و برخی از پرندگان با از دست دادن توان خود یا به دلایل دیگر مصدوم شده که توسط دوستداران محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست تربت جام تحویل و پس از مدتی تیمار که بین سه تا ۲۰ روز درمان آنها به طول انجامیده و توان بازگشت به طبیعت را به دست آوردند، در زیستگاههای خود رهاسازی شده اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام عنوان کرد: دلیجه، عقاب طلایی، سارگپه، بوتیمار، کاکایی، جغد، سبزقبا بخشی از گونه های تحویلی به این اداره است که هر یک از آنها سهمی در تعادل اکولوژیکی محیط زیست منطقه دارند.

دامن پاک در پایان از شهروندان خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات محیط زیستی از نگهداری، حمل، خرید و فروش پرندگان وحشی خودداری کنند و در صورت مشاهده جانوران آسیب دیده مراتب را از طریق شماره تلفن ۵۲۵۲۴۵۴۴ اطلاع داده و در صوت امکان آنرا به اداره حفاظت محیط زیست تربت جام تحویل دهند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 13