تکمیل پروژه‌های ورزشی خراسان رضوی نیازمند ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار است
تکمیل پروژه‌های ورزشی خراسان رضوی نیازمند ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: بالغ بر ۱۵۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در این استان وجود دارد که قطعاً امسال به بهره‌برداری نمی‌رسد اما برای تکمیل آن‌ها به اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومانی نیاز است.

به گزارش اختر شرق؛ فرزاد فتاحی در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره ورزش و جوانان قوچان در تالار فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار کرد: سال گذشته ۱۶۰ خانه ورزش روستایی و سال ۹۷ نیز ۱۵۰ خانه ورزش در سطح روستاهای استان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه در سال جاری نیز ۲۵ خانه ورزش روستایی تاکنون به بهره‌برداری رسیده و پیش‌بینی بهره‌برداری از ۱۰۰ خانه دیگر تا پایان سال در سطح استان انجام شده است، گفت: بیشترین خانه ورزش روستایی خراسان رضوی در قوچان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

وی تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام استان را بالغ بر ۱۵۰ پروژه دانست که باید تمام شود و خاطرنشان کرد: قطعاً امسال همه این‌ها به بهره‌برداری نمی‌رسد ولی پیش‌بینی ما این است که برای تکمیل این پروژه‌ها در سال آینده به اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

فتاحی با اشاره به اینکه بیشتر پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارند اما محدودیت منابع وجود دارد، بیان کرد: حدود ۹۰ پروژه هدف‌گذاری و در اولویت قرار گرفته که تمام تلاش ما بر این است که بین ۲۰ تا ۳۰ پروژه ورزشی تا دهه‌فجر به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با یادآوری اینکه براساس اجرای ماده ۲۷ قانون تقریباً ۱۷ پروژه ورزشی نیمه‌تمام استان به بخش خصوصی واگذار شده است، تصریح کرد: مراحل مقدماتی انجام و موافقت سازمان مدیریت اخذ شده است، متقاضی برای این پروژه‌ها وجود دارد که در صورت اقدام به‌واگذاری، روند رو به رشدی در زیرساخت‌ها به‌وجود می‌آید.

وی با اشاره به آمادگی مبنی بر استقبال از همکاری و مشارکت بخش خصوصی در تکمیل پروژه‌ها، بیان کرد: چه پروژه‌هایی که نیاز به تعمیرات کلی دارند، مانند استخر قوچان و چه پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح شهر و روستاها، امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد.

فتاحی با بیان اینکه حدود ۸۴ نیرو در حوزه ورزش و جوانان خراسان رضوی دارای سابقه بین ۵ تا ۱۵ سال هستند که طی سال‌های گذشته تبدیل وضعیت نشده‌اند، گفت: بخشی از این نیروها در مجموعه بدنه ورزشی مشغول به‌کار هستند که از لحاظ قانونی توجیه دارد که حقوق از هیأت‌های ورزشی دریافت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: بخشی از این نیروها هم در بدنه اداره‌های تابعه شهرستان و اداره کل قرار دارند که از لحاظ قانونی هیچ توجیهی برای پرداخت حقوق نیست و باید اخراج شوند یا تبدیل وضعیت آن‌ها انجام بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه برای تبدیل وضعیت، شرایط قانونی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مکاتبه‌ای با استانداری خراسان رضوی انجام و از آن طریق نیز با کمیته نظارتی سازمان بازرسی مکاتبه دیگری صورت گرفته و طرح موضوع شده است که وضعیت این پرداختی‌ها قانونمند شود.

فتاحی با یادآوری اینکه در اواخر سال گذشته یک میلیارد تومان برای احداث گود کشتی برای قوچان در نظر گرفته شد، بیان کرد: طی قرارداد منعقد شده با پیمانکار، کار خریداری آغاز و تجهیزات در شهرستان دپو شده است که امسال ۳ میلیارد تومان دیگر در نظر گرفته شد تا کار شروع شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۱۰ خانه جوان در شهرستان‌های استان به جز مشهد در حال ساخت است، گفت: برای ساخت خانه جوان در قوچان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است؛ در پایان این مراسم از زحمات اسماعیل حاجی‌آبادی که پیش از این به‌عنوان معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی منصوب شده بود تقدیر و تشکر به عمل آمد و محمد شایگان به‌عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان قوچان معرفی شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7