تکمیل زنجیره تولید محصولات لبنی در استان نیازمند همراهی بخش خصوصی است
تکمیل زنجیره تولید محصولات لبنی در استان نیازمند همراهی بخش خصوصی است

استاندار خراسان رضوی گفت: تکمیل زنجیره تولید محصولات لبنی با هدف توسعه کمی و کیفی این محصولات در استان با همکاری و همراهی بخش خصوصی اکنون در حال پیگیری است.

به گزارش اختر شرق؛ یعقوبعلی نظری در حاشیه بازدید از چند کارخانه لبنی، اظهار کرد: امید است با توجه به ظرفیت دامداری و دامپروری و همچنین تولید شیر در استان خراسان رضوی بتوانیم در مسیر توسعه زنجیره این صنعت را تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: یکی از صنایع عمده در استان خراسان رضوی، مجموعه صنایع غذایی است که بخش مهمی از آن باید در اختیار واحدهای لبنی قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به جلسه چندی پیش خود با صاحبان صنایع لبنی استان در هفته‌های گذشته و دعوت وی برای بازدید از این واحدها، عنوان کرد: با توجه به اینکه در استان از وضعیت دامداری و همچنین دام شیری خوبی برخوردار هستیم، باید این مجموعه‌ها با هم در ارتباط باشند و تشکیل این زنجیره‌ها با هدف توسعه کیفیت و کمیت لازم پیگیری شود تا در نهایت شاهد توسعه صنایع با توجه به راهبردهای استانی تعریف شده باشیم.

نظری گفت: در این بازدیدها، شاهد فعالیت واحدهای فعالی هستیم که در کنار رعایت همه ملاحظات بهداشتی که باید در دستور کار قرار داشته باشند، برخی از پیشنهادهای طرح و توسعه‌ای نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نسبت به رفع برخی از مشکلات نیز دستورات لازم صادر شد.

لازم به ذکر است؛ هم اکنون ۱۸۰ واحد لبنی با سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومان زیر پوشش خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 79