تولید سالانه ۱۳۲ تن گیاهان دارویی در شهرستان جوین
تولید سالانه ۱۳۲ تن گیاهان دارویی در شهرستان جوین

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین ضمن بازدید از چند مزرعه گیاهان دارویی در بخش مرکزی این شهرستان از تولید سالانه ۱۳۲ تن انواع گیاه دارویی از جمله زیره و زعفران… در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ عبداله آرین معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به شرایط خوب خاک و کیفیت بالای آب به عنوان دو عنصر اصلی کشاورزی و با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی علاوه بر اشتغالزایی نیز موجب درآمدزایی خوبی برای روستاییان می‌شود از تولید سالانه ۱۳۲ تن از انواع گیاهان دارویی همچون آویشن، مریم گلی، زرماری، استخدوس و آلوئه ورا و… در شهرستان خبر داد.

آرین با اشاره به اینکه باید کشت گیاهان دارویی با توجه به اقتصادی بودن ان در شهرستان ترویج شود، گفت: متقاضیان کشت این گیاهان می‌توانند برای دریافت تسهیلات با نرخ سود پایین نیز اقدام نمایند.

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی جوین در پایان خاطر نشان کرد: گیاهان دارویی یکی از منابع خدادادی است که در شهرستان جوین به دلیل آب و هوای مناسب به صورت خود رو رشد می‌کنندو با توجه به اینکه این گیاهان برای رشد نیاز چندانی به منابع آبی ندارند سبب شده تا در بسیاری از عرصه‌ها رشد یابند.

خبرنگار: سید حجت الله تزرقی

image_printچاپ مطلب

Visits: 59