توصیه مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در خصوص پرورش ماهیان گرم آبی
توصیه مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در خصوص پرورش ماهیان گرم آبی

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در خصوص پرورش ماهیان گرم آبی به علاقه مندان این حوزه مواردی را ذکر کرد.

به گزارش اختر شرق؛ محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در این عنوان کرد: تولید ماهیان گرم آبی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی با توجه به میزان درصد تعویض روزانه مدار آب و هوادهی به میزان یک تا سه کیلوگرم در متر مربع است که چنانچه هوادهی نشود میزان تولید به نیم کیلوگرم در متر مربع کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه طول دوره پرورش ماهی حدودا ۷ الی ۸ماه، به طول دوره گرما در مناطق مختلف استان بستگی دارد، عنوان کرد: آب‌های زیر زمینی دارای گازهای مضر و اکسیژن کم می‌باشد که برای پرورش ماهی مناسب نمی‌باشد لذا جهت خارج شدن گازهای مضر نیاز به هوادهی می‌باشد که با استفاده از برجک و دستگاه‌های هوادهی این امر میسر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: میزان اکسیژن محلول در آب جهت پرورش ماهیان گرم آبی روزانه برای هر یک کیلوگرم ماهی ۱۷۰۰ میلی گرم اکسیژن مورد نیاز است.

وی به ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در منطقه اشاره و تصریح کرد: با وجود استخر ذخیره آب در بخش کشاورزی شهرستان کاشمر می‌توانیم یکی از برترین تولید کننده‌های ماهی باشیم همچنین باتوجه به آب شیرین منطقه در سایر رشته‌های مرتبط مانند پرورش ماهی‌های زینتی نیز که دارای حاشیه سود خوبی است ظرفیت کار وجود دارد.

شجعی از علاقمندان به کار در بخش پرورش ماهی خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش شیلات مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر مراجعه تا از نزدیک با حوزه گسترده و جذاب شیلات آشنا و در صورت تمایل برای فعالیت به این مبحث وارد شوند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 116