توسعه مرغ آرین تضمین کننده توسعه صنعت مرغداری در شهرستان جوین
توسعه مرغ آرین تضمین کننده توسعه صنعت مرغداری در شهرستان جوین

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: پیوستن به زنجیره تولید با جوجه ریزی نژاد آرین، می‌تواند راهی برای رفع چالش صنعت مرغداری محسوب شود.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات مرغداران انعقاد قرارداد با زنجیره‌های تولید استانی است، مطرح کرد: بدون شک خودکفایی در هر زمینه‌ای به ویژه تولید و اقتصاد باعث افزایش اقتدار و امنیت می‌شود و از آنجا که جوجه نژاد آرین یک نژاد اصیل ایرانی است می‌توان برای بی‌نیازی کشور به مرغ استاندارد وارداتی تولید این نژاد را در دستور کار قرار داد.

قارزی با اشاره به اهمیت تامین امنیت غذایی در کشور و توجه به خودکفایی در صنعت غذایی عنوان کرد: در راستای توسعه پرورش جوجه آرین نیز بسته‌های حمایتی توسط دولت نیز در نظر گرفته شده است که شامل، اعطای تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد شش درصد، تامین کل نهاده‌های دامی و خرید تضمینی مرغ است.

وی با بیان اینکه استراتژی این شرکت جلوگیری از ایجاد خلأ در تولید گوشت مرغ ناشی از تحریم‌ها در کشور با جایگزینی نژاد ایرانی است، اظهار کرد: دستیابی به علم پرورش مرغ استاندارد دستاورد بزرگی است که تمرکز بر تقویت این دانش و فناوری در کشور می‌تواند به جهش تولید و ارزآوری برای کشور کمک کند.

قارزی با بیان این مطلب که با توجه به اینکه جوجه نژاد آرین نیز مرغ سایز و استاندارد محسوب می‌شود، عنوان کرد: افزایش تعداد دوره‌های تولید در سال نسبت به سایر نژاد‌های وارداتی می‌تواند مهمترین گزینه در اقتصادی بودن این نژاد محسوب شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 81