توزیع ۴ هزار بسته بهداشتی در طرح پیشگیری و مراقبت از شیوع کووید ۱۹ ویژه کودکان کار و خیابانی
توزیع ۴ هزار بسته بهداشتی در طرح پیشگیری و مراقبت از شیوع کووید ۱۹ ویژه کودکان کار و خیابانی

چهار هزار بسته بهداشتی در طرح پیشگیری و مراقبت از شیوع کووید ۱۹ ویژه کودکان کار و خیابانی در حاشیه شهر مشهد و چهارراه های سطح شهر در چهار نوبت توزیع می شود.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر حمیدرضا پوریوسف، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: طرح پیشگیری و مراقبت از شیوع کووید ۱۹ ویژه کودکان کار و خیابانی که  کمتر از سن ۱۸سال دارند طی مصوبه ای کشوری از تاریخ ۲۴ اسفندماه در شهر مشهد آغاز شده است.

وی افزود: در هر استان این طرح توسط معاونت امور اجتماعی پیگیری و مدیریت می شود که بر این اساس جلسات کارشناسی با حضور تمامی مدیران مراکز کاهش آسیب ها، دفاتر و مرکز کودکان کار، بهزیستی مشهد و اورژانس اجتماعی برگزار شد.

پوریوسف تصریح کرد: در این طرح برای هریک از کودکان کار باید ۳۰هزار تومان پک بهداشتی تهیه و توزیع شود بر این اساس تاکنون ۲۴۰۰ پک آماده شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر بودجه بهزیستی کشور برای این طرح در خراسان رضوی بیش از دو هزار پک بهداشتی نیز با کمک خیرین آماده شده است که در مجموع چهار هزار پک بهداشتی برای کودکان کار و خیابانی تهیه شده است در این پک های بهداشتی یک ژل ۲۰۰گرمی شست و شوی دست، یک مایع دستشویی ۲۰گرمی، ۱۰ جفت دستکش، چهارعدد ماسک و بروشورآموزشی جهت پیشگیری از کووید۱۹ تهیه شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: در راستای این طرح و با توجه به گستردگی حاشیه شهر مشهد تقسیم بندی براساس منطقه جغرافیایی به منظورتوزیع هدفمند انجام شده است  و بر این اساس حاشیه شهر مشهد به ۹پایگاه تقسیم شد و بر این اساس اورژانس اجتماعی دو تیم را در چهارراه های سطح شهر فعال کرده استکه کار توزیع پک و آموزش استفاده از پک ها را به کودکان کار آموزش می دهند.

وی گفت: منطقه طوس، مصلی و قلعه ساختمان، رسالت و خواجه ربیع، جاده سیمان، بلوار طبرسی ، شهید رجایی و سیدی مکان هایی هستند که تیم های بهزیستی در چهار نوبت تا پایان سال علاوه بر توزیع پک های بهداشتی کار آموزش را نیز انجام می دهند و در هر منطقه ۵۰۰ تا ۶۰۰ پک توزیع می شود.

پوریوسف خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۸تیم روزانه در گیر این طرح هستند و جلسات آموزشی و رعایت نکات ایمنی را طبق بخشنامه گذرانده اند لذا تمامی تیم ها موظف هستند در تمامی نوبت‌های مراجعه با ماسک، دستکش ژل شستشو و لباس مجهز به حاشیه شهر مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: درحال حاضر ۱۵۰۰پک بهداشتی توسط خیرین آماده شده است و امیدواریم بتوانیم تا هشت هزار پک برای کودکان کار و خیابانی آماده کنیم هر چند تهیه ماسک و ژل بهداشتی بسیار سخت است اما مشارکت های خوبی گرفتیم و چهار هزار ماسک  از سوی خیرین تهیه شده است.همچنین سعی شده از گروه های دیگری مانند هلال احمر، مرکز بهداشت، شهرداری، بخش خصوصی نیز مشارکتهایی دریافت شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد:طرح پیشگیری و مراقبت از شیوع کووید ۱۹ ویژه کودکان کار و خیابانی در چهار نوبت اجرا می شود و امروز مرحله دوم آن انجام خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 43