توزیع ۳۰۰۰ جوجه بومی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در جوین
توزیع ۳۰۰۰ جوجه بومی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در جوین

مسئول امور دام مدیریت جهاد کشاورزی جوین گفت: با هدف بهبود معیشت روستاییان ۳۰۰۰ قطعه جوجه تخم گزار بومی بین ۸۰نفر از متقاضیان روستایی این شهرستان توزیع شد.

مریم ابرودی در گفتگو با اختر شرق با بیان اینکه جوجه بومی یا  محلی همان طور که از اسمش مشخص است به صورت خانگی و شرایط و موقعیت جفرافیایی هر منطقه می‌تواند پرورش پیدا کند و از بازده اقتصادی خوبی چه از لحاظ گوشت و یا تخم در بازار برخوردار است گفت: پرورش این جوجه ها نیاز به تجهیزات خاص و حرفه‌ای ندارد و با تهیه آب و دانه و لانه می‌توان شروع به پرورش این گونه کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۳۰۰۰ قطعه جوجه تخم گذار بومی بین ۸۰ نفر از متقاضیان روستایی شهرستان با قیمت هر قطعه ۲۳۰۰تومان توزیع شده است، افزود: توزیع جوجه بومی از جمله راههای جذب سرمایه و بستر ساز اشتغال زنان روستایی در جهت بهبود معیشت روستاییان شهرستان است.

آبرودی تولید و پرورش جوجه و ترویج آن در روستاها به منظور بهبود جمعیت مرغ بومی و افزایش تولید گوشت و تخم مرغ را از اهداف اصلی مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی دانست و بیان کرد: از مزایای پرورش جوجه بومی، مقاوم بودن نسبت به شرایط و تغیرات آب و هوایی و تلفات کمتر نسبت به جوجه صنعتی است و با رعایت بهداشت و واکسیناسیون می‌توان در مقابل بیماری‌ها از آن مراقبت و تولید و مثل جوجه بومی را حفظ کرد.

ابرودی با تاکید بر اینکه توزیع جوجه بومی در راستای اقتصاد مقاومتی با هدف اشتغال پایدار در روستاها و حمایت از اقتصاد خانواده و تولید داخل علاوه بر تولید سرمایه و ایجاد اشتغال یکی از مصادیق   اصلی شعار رهبر کبیرانقلاب در سال ۱۳۹۹ با عنوان جهش تولید می‌باشد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 11