توزیع ۱۳۰۰ بسته مواد غذایی از محل عواید موقوفات مرتبط طرقبه شاندیز
توزیع ۱۳۰۰ بسته مواد غذایی از محل عواید موقوفات مرتبط طرقبه شاندیز

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز گفت: همزمان با ایام دهه ولایت و عید غدیر، یک هزار و ۳۰۰ بسته مواد غذایی و معیشتی توزیع شد.

حجت‌الاسلام حبیب صادقی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق بیان کرد: در راستای لبیک‌گویی به فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر مواسات، همدلی و کمک مومنانه به خانواده‌های نیازمند و افراد آسیب‌دیده ناشی از بیماری کرونا، یک هزار و ۳۰۰ بسته مواد غذایی و معیشتی به ارزش سه میلیارد ریال از محل عواید موقوفه «عبدالله رضوی» و موقوفات مرتبط طرقبه شاندیز، توزیع می شود.

وی افزود: این بسته‌های مواد غذایی با عنوان «تبرکات علوی» میان خانواده‌های نیازمند، ایتام و مشاغل  آسیب‌دیده ناشی از بیماری کرونا در دو شهر طرقبه و شاندیز و روستاهای این شهرستان توزیع می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز با اشاره به اینکه خانواده‌های نیازمند با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) طرقبه شاندیز شناسایی شدند، تصریح کرد: مواد غذایی اهدایی به نیازمندان شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب، حبوبات و گلاب است که با همکاری مرکز افق، خادمان افتخاری، خادمیاران  فرهنگی نوجوان، مدیران و کارکنان آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر علیهم االسلام و کارکنان اداره اوقاف طرقبه شاندیر، بسته‌بندی و آماده شده و از طریق مرکز افق این آستان مقدس و امین موقوفات در روستاهای شهرستان توزیع می شود.

صادقی اظهار کرد: تکلیفی که بر عهده اوقاف و جزو منویات رهبری هم  است  این بوده که ثمرات وقف را مردم ببینند و تلاش ما هم این است که در اجرای نیات امینانه موقوفات، بهترین عملکرد را داشته باشیم و اگر موقوفه ای در شهر یا روستا است مردم ثمره آن وقف را ببینند.

وی با بیان اینکه در  موقوفه «عبدالله رضوی» شاندیز، یک زنجیره تولید را دنبال می‌کنیم از ساعتی که آب از قنوات خارج می شود و در استخر پرورش ماهی قرار می گیرد، آب غنی شده با کود وارد مزارع و باغات می‌شود و ثمرات و تولیدات که در بحث پرورش ماهی است، انواع میوه‌های سردرختی، زراعتی شامل گندم، جو و سایر محصولات است، این محصولات نیز وارد دامداری با دو فاز  دام سبک و سنگین می‌شود که محصول آنها نیز لبنیات و گوشت بوده که زنجیره تولید در این موقوفه به این شکل فعال است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز بیان تاکید کرد: تولیدات این موقوفه در بخش‌های پرورش ماهی، دامداری، کشاورزی، گوشت و لبنیات سبب ایجاد شغل شده که همه این موارد از ثمرات و برکات وقفی بوده که براساس نیات واقفان خیراندیش از وقف به وجود آمده است‌

خبرنگار: دوست حصار

image_printچاپ مطلب

Visits: 9