توزیع ۵ هزار بسته معیشتی در رشتخوار و خواف
توزیع ۵ هزار بسته معیشتی در رشتخوار و خواف

مدیر عامل شرکت معدنی اپال پارسیان سنگ معدن سنگان گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام، در خصوص طرح مواسات همدلی و کمک مومنانه با همکاری شرکت اوپال پارسیان سنگان خواف در دومین مرحله، پنج هزار بسته معیشتی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال بین محرومان در خواف و رشتخوار توزیع شد.

به گزارش اختر شرق؛ سلطانی در همایش طرح همدلی و احسان کوپال در جمع مسئولان رشتخوار در حوزه الحدید، گفت: کمک به محرومان منطقه رشتخوار نیز از اولویت‌های مجموعه‌های معدنی خواف از جمله کوپال است که در لاین راستا تاکنون ۱۱هزار بسته معیشتی به ارزش هفت میلیارد تومان توزیع کرده است.

وی بیان کرد: از ابتدای درگیری با بیماری کرونا فعالیت شرکت‌های معدنی در حوزه‌های مختلف، بهداشتی، معیشتی و… در شهرستان خواف و رشتخوار تاکنون به صورت مستمر دنبال شده است.

فرماندار رشتخوار هم در این رزمایش مساوات و همدلی شرکت اوپال پارسیان خواف که در محل حوزه بسیح الحدید رشتخوار برگزار شد ضمن تقدیر از ااین عمل خدا پسندانه شرکت معدنی اوپال پارسیان، مطرح کرد: طرح مساوات و همدلی تاکنون در دو مرحله با اختصاص ۲۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بین محرومین شهرستان رشتخوار توزیع شده است.

خالقداد عرب با اشاره به همجواری سنگ معدن سنگان که بزرگترین سنگ معدن روباز خاور میانه در خواف است، گفت: تردد روزانه ۱۴ هزار وسائط سبک و سنگین که بیش از ۱۵۰۰خود حامل بار سنگ معدن است و از محور رشتخوار تردد می‌کند باعث از بین بردن زیر ساخت‌ها و داغدار کردن مردم در پی تصادفات خونین شده است و می‌طلبد معدن سنگان در زیر ساخت‌ها از جمله راه، بهداشت و… با اختصاص بخشی از در آمدهایش در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

فرماندار شهرستان رشتخوار با اشاره به خشکسالی بی‌سابقه ۴۰ سال اخیر در شهرستان رشتخوار که بارش ۶۶ میلیمتر بارندگی را داشته، تصریح کرد: سنگ معدن سنگان خواف با تخصیصی اعتباراتی به حرکت لاکپشتی چهار باندِ شدن محور رشتخوار- خواف- رشتخوار- تربت حیدریه کمک کند.

عرب با در خواست اینکه نرخ بیکاری در رشتخوار ده و یک دهم درصد است و به دلیل از بین رفتن زمینه اشتغال که دامداری و کشاورزی است، عنوان کرد: سنگ معدن سنگان برای استخدام نیرو از جوانان رشتخواری هم در معادن استفاده کند که راهی حاشیه شهرها نشوند.

فرماندار رشتخوار گفت: کارخانه آورند فولاد امین آباد رشتخوار مدتی راه اندازی شده که در همجوار سنگ معدن سنگان قرار دارد ولی متاسفانه خوراک معدنی برای چرخیدن کارخانه ندارد دولت و مسئولان باید با توجه به سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی در کارخانه خوراک فولاد رشتخوار را تامین کنند تا زمینه اشتغال صنعتی در شهرستان رشتخوار فراهم شود.

وی با اشاره به کندی پیشرفت چهار بانده شدن محور رشتخوار به تربت حیدریه و خواف، گفت: دولت با تزریق اعتبارات بیشتر و افزایش تعداد پیمانکاران ۱۲۵ کیلومتر محور خواف رشتخوار تا تربت حیدریه را باید ظرف دو سال جمع آوری کند.

عرب در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر استارت چهار بانده شدن محور تربت حیدریه به رشتخوار به فاصله ۲۵ کیلومتر از تربت حیدریه تا سه راهی جنگل شروع شده و لی کار به کندی پیش می‌رود وعدم تزریق بودجه می‌تواند سال‌های این عملیات را به طول انجامد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 111