توزیع ۱۳۰۰ تن کنسانتره یارانه دار بین دامداران دام سنگین فیروزه
توزیع ۱۳۰۰ تن کنسانتره یارانه دار بین دامداران دام سنگین فیروزه

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان فیروزه از توزیع ۱۳۰۰ تن کنسانتره یارانه دار بین دامداران دام سنگین این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی فیروزه گفت: در آبان ماه سال جاری با توجه به بالا رفتن قیمت نهاده‌ها و رسیدن قیمت کنستانتره آزاد کارخانجات به ۶۱۰۰ تومان برای هر کیلوگرم، در نتیجه شاهد کاهش قدرت خرید دامداران بودیم، لذا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فیروزه بر خود واجب دانست این نابسامانی را مدیریت کند.

وی ادامه داد: نظر به در اختیار داشتن ۵۰۰ تن نهاده یارانه دار شامل ۵۰ تن سویا ۱۳۶ تن سبوس ۱۷۵ تن ذرت و ۱۴۰ تن جو در جلسه کنترل کمی و کیفی خوراک دام که با حضور نماینده فرمانداری، صنعت و معدن، دامپزشکی و جهاد کشاورزی و نماینده تشکل‌های دامی برگزار گردید.

موسوی عمادی عنوان کرد: تصمیم تولید کنسانتره یارانه دار به میزان ۱۳۰۰ با نرخ یارانه ۱۴۴۰ تومان برای هر کیلوگرم گرفته شد که از این کنسانتره ۱۰۰۰ نفر از بهره برداران دام سنگین شهرستان با حواله مستقیم جهاد کشاورزی بهرمند شدند.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی فیروزه اظهار کرد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد اقتصاد شهرستان بر پایه دامپروری و کشاورزی می‌باشد، حل مشکلات این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و همت و تلاش‌های نهادها و ارگان‌ها را می‌طلبد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 5