توزیع ۱۱۴۰ بسته غذایی در بین نیازمندان مجاور بقاع متبرکه خراسان رضوی
توزیع ۱۱۴۰ بسته غذایی در بین نیازمندان مجاور بقاع متبرکه خراسان رضوی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، گفت: مراکز افق بقاع متبرکه استان تاکنون یک هزار و ۱۴۰ بسته مواد غذایی به ارزش یک میلیارد و ۷۱۲ میلیون ریال را تهیه و در بین نیازمندان مجاور بقاع متبرکه توزیع کردند.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام جمال ایزدی، بیان کرد: بقاع متبرکه درگذشته مراکزی به نام مرکز فرهنگی، قرآنی داشتند که فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی بقعه توسط این مراکز انجام می‌شد، در یک سال اخیر این مرکز به مرکز افق یعنی مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی ارتقا پیدا کرد.

 معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان اظهار کرد: فعالیت‌های قابل‌توجهی توسط مرکز افق انجام‌شده است و روزبه‌روز رونق بیشتری به‌خصوص در امور اجتماعی پیدا می‌کند.

 وی مساعدت به نیازمندان جامعه در قالب تهیه بسته‌های مواد غذایی شامل برنج، روغن، حبوبات، گوشت و غیره را یکی از اقدامات مرکز افق عنوان کرد و افزود: تاکنون هزار و ۱۴۰ بسته غذایی به ارزش یک میلیارد و ۷۱۲ میلیون ریال به نیازمندان هم‌جوار بقاع متبرکه توزیع‌شده است.

 حجت‌الاسلام ایزدی اظهار کرد: این بسته‌های غذایی توسط مرکز افق بقاع متبرکه شهرستان‌های بجستان، جغتای، خلیل‌آباد، داورزن، درگز، رشتخوار، سبزوار، طرقبه، قوچان، کاشمر، گناباد و نیشابور تهیه‌شده است.

 وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های اجتماعی مراکز افق، آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد بود که این اقدام طی دو مرحله در ماه‌های اخیر با همکاری ستاد دیه و اداره کل زندان‌های استان‌ها صورت گرفته است.

 حجت‌الاسلام ایزدی در پایان تصریح کرد: مراکز افق بقاع متبرکه در خصوص جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای سیل‌زدگان نیز همکاری فعالی داشته‌اند و این فعالیت‌ها در خصوص کمک به سیل‌زدگان استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4