تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در طرح بازآفرینی شهری فعالیت کنند
تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در طرح بازآفرینی شهری فعالیت کنند

فرماندار قوچان در خصوص طرح بازآفرینی شهری گفت: بازآفرینی شهری نه تکلیف و وظیفه شهرداری است و نه اعتباراتی که از محل بازآفرینی می‌آید صرفاً برای شهرداری است بلکه هر دستگاهی که اقدام مشترکش را طراحی کند می‌تواند از آن تسهیلات به‌صورت اختصاصی و اشتراکی استفاده کند.

فرماندار قوچان در خصوص طرح بازآفرینی شهری گفت: بازآفرینی شهری نه تکلیف و وظیفه مربوط شهرداری است و نه اعتباراتی که از محل بازآفرینی می‌آید صرفاً برای شهرداری است بلکه هر دستگاهی که اقدام مشترکش را طراحی و منسجم کند می‌تواند از آن تسهیلات به‌صورت اختصاصی و اشتراکی استفاده کند.

به گزارش اختر شرق؛ هادی رجائی نیا فرماندار شهرستان قوچان در جلسه شورای اداری و تجلیل از کارمندان نمونه دستگاه‌های اجرایی شهرستان قوچان در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته دولت خاطرنشان کرد: شهیدان رجائی و باهنر دو تن از موثرترین افراد در پیروزی و تداوم انقلاب  اسلامی بودند که هرچند دوران مدیریت این افراد بسیارکم بود اما تأثیرگذاری اقدامات و خدمات این افراد به دلیل رفتارهای شخصیتی و مدیریتی‌شان در طول مدت کاری بسیار بالابود.

فرماندار قوچان بابیان اینکه ضمن تبریک این روزبه کارکنان دستگاه‌های اجرائی به‌ویژه کارکنان برتر شهرستان قوچان، اظهار کرد:  نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های هر نظام و جامعه‌ای است؛ سرمایه‌های مادی و طبیعی فناپذیرند و بهره وری در آن‌ها بسیار پایین است اما سرمایه اجتماعی از بزرگترین سرمایه‌ها هستند.

وی ادامه داد: با خلاقیت و پویایی نیروی انسانی، حتی بدون سرمایه می‌توان اقدامات بزرگی انجام دهیم.

رجائی نیا با اشاره به اینکه بهره‌وری از موضوعات مهمی است که سال‌هاست به آن تاکید می‌شود، تصریح کرد: بهره‌وری، ارتقا شاخص‌ها و اقدامات  مجموعه دستگاه‌های اداری  بدون حتی یک ریال هزینه کرد است.

فرماندار قوچان با خطاب قرار دادن کارکنان برتر دستگاه‌های اجرایی، اذعان کرد: انتخاب به‌عنوان کارمند نمونه باعث می‌شود تمام کارکنان دستگاه‌های اجرایی به شما به‌عنوان یک الگو نگاه می‌کند و قطعاً عملکرد شما می‌تواند در ارتقا و پویایی سازمان مربوطه نقش داشته باشد.

وی در خصوص  قوانین و مقررات دست و پا گیر در بخش سرمایه گذاری، گفت: هنوز هم در برخی جلسات همچون جلسات رفع موانع تولید، شاهدیم که در برخی از دستگاه های اجرایی مشکلاتی داریم.

رجائی نیا درخواست کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی که به‌نوعی با حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی تکلیف و وظیفه  دارند که فلوچارت (روندنما) سرمایه‌گذاری را در خصوص استعلامات در ورودی اداره نصب کنند که سرمایه‌گذاران اطلاعات لازم را در همان ابتدا متوجه شوند. فرماندار قوچان در پایان در خصوص طرح بازآفرینی شهری گفت: بازآفرینی شهری نه تکلیف و وظیفه شهرداری است و نه اعتباراتی که از محل بازآفرینی می‌آید صرفاً برای شهرداری است بلکه هر دستگاهی که اقدام مشترکش را طراحی کند می‌تواند از آن تسهیلات به‌صورت اختصاصی و اشتراکی استفاده کند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 8