تلفات ۴۵ هزاری مرغ و ماهی در سیل داورزن
تلفات ۴۵ هزاری مرغ و ماهی در سیل داورزن

رئیس دامپزشکی داورزن گفت: در سیل اخیر روستاهای شهرستان داورزن حدود ۴۵ هزار مرغ و ماهی به همراه ۲۰۰ راس گوسفند و حیوانات دیگر تلف شدند.

علی رضا داورزنی در گفتگو با خبرنگار اختر شرق با انتقاد از اینکه اکثر دام‌های تلف شده در مناطق سیل زده شهرستان داورزن پلاک کوبی و بیمه نبودن، گفت:  اگر اقدامات پلاک کوبی دام ها انجام شده بود آمار دقیقی از تلفات دام ها داشتیم و خسارت به کشاورزان با حمایت بیمه‌ها به حداقل می‌رسید.

 وی با اشاره به اینکه با کمک نیروهای جهادی و نیروهای مستقر برای امداد رسانی در روستاهای بهانگر بخشی از حیوانات تلف شده که دسترسی به آنها پیدا کردیم معدوم شدند، عنوان کرد: به دلیل بالا بودن حجم گل و لای تا زمانی که مسیرهای دسترسی باز نشود و گل و لای موجود جمع آوری نگردد امکان دفن و معدوم سازی تمام حیوانات مرده وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در روستای صد خرو داورزن به گفته صاحب پرورش ماهی حدود ۲۰ هزار ماهی تلف شده که از نزدیک رفتیم و ماهیان تلف شده معدوم شدند.

رئیس دامپزشکی داورزن با بیان اینکه در دو مرغداری روستاهای بهانگر ۲۱ هزار جوجه با ورود سیل خفه و تلف شده‌اند، افزود: بسیاری از مردم درگیر مشکلات جانبی سیل هستند و هنوز آمار دقیقی از تلفات دام‌ها نداریم و بنا بر آمار تقریبی حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ راس گاو و گوسفند در این روستا تلف شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 13