تلاش همه جانبه برای رونق شهرک حمل و نقل خواف در جهت اشتغال‌زایی برای جوانان منطقه
تلاش همه جانبه برای رونق شهرک حمل و نقل خواف در جهت اشتغال‌زایی برای جوانان منطقه

در دیدار مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی و فرماندار خواف بر وجود ظرفیت‌های فراوان اقتصادی در مناطق مرزی و شهرهای دارای معادن در جهت ایجاد فرصت به نفع شهرداری‌ها تاکید شد.

به گزارش اختر شرق؛ محمد سنجری در سفرش به شهرستان خواف که با همراهی علی سپهر مدیر عامل شرکت همیاران شمال شرق، حمیدرضا وفادار مدیرعامل شرکت پایانه‌های انرژی دوغارون و مدیر حراست سازمان انجام شد با حسین سنجرانی فرماندار و بهرام مقدم نیا شهردار این شهر دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط سازمان همیاری در جهت راه اندازی شهرک حمل و نقل خواف، مطرح کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده و هماهنگی مدیریت امور ارضی استان، زمینی برای احداث این شهرک به صورت استیجاری به سازمان واگذار و با معرفی شرکتهای حمل و نقلی متقاضی از سوی فرمانداری عملیات ساخت شهرک با مشارکت و سرمایه‌گذاری آن‌ها آغاز شد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهردایهای خراسان رضوی هدف از این پروژه را تجمیع شرکتهای حمل و نقلی و ساماندهی آن‌ها، توسعه و ایجاد اشتغال برای جوانان بومی منطقه عنوان کرد و گفت: در فازنخست این پروژه، اقدامات خوبی برای ایجاد امکانات زیرساختی انجام شده که امیدواریم با تلاش شرکت‌ها و حمایتهای فرمانداری بتوانیم شرایط مورد نظر سازمان حمل و نقل و پایانه‌ای استان را محقق کنیم تا شاهد بهره برداری این شهرک باشیم.

وی با اشاره به راه اندازی شرکت مدیریت معدنی همیار انرژی در سازمان همیاری، عنوان کرد: علاوه بر ظرفیت‌های خوب منطقه در حوزه توسعه فعالیت‌های حمل نقلی، وجود معادن و پتانسیلهای مرزی، فرصت خوبی را برای ورود سازمان در جهت اجرای طرح‌های اقتصادی این حوزه ایجاد کرده که میتوان با برنامه ریزی و طراحی پروژه‌هایی در راستای تامین نیازها شهرداری‌ها از آن بهره برد.

تلاش همه جانبه برای رونق شهرک حمل و نقل خواف در جهت اشتغال‌زایی برای جوانان منطقه

فرماندار خواف نیز در این جلسه با تاکید بر حمایت فرمانداری از هر اقدام اقتصادی میسر در شهرستان، گفت: اقدامات خوبی با هدایت سازمان همیاری در جهت ایجاد شهرک حمل و نقل در منطقه صورت گرفته است که بخش خصوصی نیز به عنوان بازوان سازمان با سرمایه‌گذاری و مشارکت در این پروژه نقش موثری را ایفا کرده است.

حسین سنجرانی بیان کرد: می‌خواهیم این شهرک رونق پیدا کند چرا که رونق این پروژه موجب ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه میشود و این امر خیلی از معضلات را در شهرستان ما حل خواهد کرد.

وی با اشاره به آمادگی فرمانداری در جهت پیشبرد این پروژه و دیگر طرح‌های اقتصادی در شهرستان، اظهار کرد: معادنی در شهرستان خواف وجود دارد که آماده دریافت پروانه هستند و سازمان همیاری می‌تواند در این حوزه‌ها حضور پیدا کند و از این ظرفیت مطلوب برای در آمدزایی و حمایت از شهرداری‌ها استفاده کند.

فرماندار خواف با بیان اینکه شهرداری‌ها به عنوان یکی از نیازهای اساسی جامعه خیلی مظلوم هستند، عنوان کرد: باید در سازمان همیاری به دنبال راه کاری برای استفاده از ظرفیت مرز و همچنین شهرهای دارای معادن به نفع شهرداری‌ها بود چرا که امکان ایجاد فرصت‌هایی اقتصادی و درآمدزایی قانونمند برای شهرداری‌ها در این حوزه‌ها وجود دارد.

شهردار خواف نیز در این جلسه با تشکر از تغییراتی که در رویکردهای سازمان همیاری ایجاد شده است، گفت: تشکیل هیات مدیره سازمان با ترکیبی از شهرداران استان اتفاق مثبتی بوده که منجر به انتخاب مدیرعاملی توانمند برای این مجموعه شده است با این تغییرات انتظار می‌رود این نهاد به صورت واقعی همیار شهرداری‌ها باشد.

بهرام مقدم نیا کمک‌ها و حمایتهای پایان سال سازمان همیاری از شهرداری‌ها کم برخوردار درجه ۵ به پایین را موثر عنوان و تصریح کرد: حوزه‌های بازرگانی و خرید نیازمندیهای شهری، ایجاد درآمدپایدار و… موضوعاتی است که نیاز اساسی شهرداری‌های کوچک محسوب می‌شود و سازمان باید در این حوزه‌ها کمک کند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 191