تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی خطری بزرگ علیه امنیت غذایی مردم در شهرستان مشهد
تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی خطری بزرگ علیه امنیت غذایی مردم در شهرستان مشهد

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: تغییر غیرمجاز و بی‌توقف کاربری زمین‌های کشاورزی در سطح کشور و خراسان رضوی علاوه بر نابودی خاک و ظرفیت‌های آن، کاهش سطح حاصل خیزی و امنیت غذایی جامعه و مردم را هدف گرفته است.

به گزارش اختر شرق؛ امید طهماسبی زاده با بیان اینکه تغییر غیرمجاز یا با اخذ مجوز کاربری هزاران هکتار زمین کشاورزی در سطح کشور در حالی تداوم دارد که خروج هر هکتار زمین حاصلخیز از چرخه کشاورزی ۲۰ ایرانی را با مشکل امنیت غذایی رو به رو می‌کند، تصریح کرد: فرسایش، تخریب و تغییر کاربری زمین‌های قابل کشت و زرع، اصلی‌ترین عامل تهدیدکننده خاک و ایجاد تبعات گوناگون بر دیگر بخش‌های زندگی اجتماعی در چارچوب مرز‌های ملی است.

وی خاطرنشان کرد : کشاورزی در یک هکتار زمین، تامین کننده ۷/۵ تن غذا در هر سال است و این به معنای اهمیت و ارزش هر وجب خاک حاصلخیز ایران و ضرورت حفاظت از آن است.

طهماسبی زاده به اهمیت بخش کشاورزی اشاره و با ابراز نگرانی از روند تبدیل و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی گفت: نابودی زمین‌های کشاورزی یک خسارت غیرقابل جبران است و باید وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط زیست به طور جد با این پدیده برخورد کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 13