تعیین تکلیف بیش از ۸۰۰ کودک برای ورود به حوزه خانواده
تعیین تکلیف بیش از ۸۰۰ کودک برای ورود به حوزه خانواده

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۸۰۰ کودک در حوزه شبه خانواده بهزیستی خراسان رضوی ازنظر ورود به خانواده تعیین تکلیف شدند.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر غلامحسین حقدادی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: با تلاش همکاران فعال در مراکز شهرستان‌ها و همکاری مراکز شبه خانواده و شیرخوارگاه و همکاری صمیمانه دادگستری و ثبت‌احوال در ۱۰ ماه گذشته ۴۵۰ کودک واردشده به بهزیستی استان خراسان رضوی صاحب خانواده مطمئن شدند.

وی افزود: این تعداد کودک تعیین تکلیف شده حاصل ۱۸ جلسه کمیته فرزندخواندگی امسال بوده و قریب نیمی از این کودکان مربوط به مقیمان شیرخوارگاه بوده‌اند.

حقدادی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های اصولی و علمی بهزیستی کشور تلاش در جهت توانمندسازی خانواده و بازگشت فرزندان به خانواده خودشان و در شرایطی که به سرپرستی و بد سرپرستی تائید شده باشند تحویل به خانواده‌های جایگزین مدنظر می‌شوند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: در سال جاری ۳۷۲ کودک نیز تحویل خانواده زیستی خودشان تحویل داده‌شده‌اند و با استقبال زیاد خانواده‌های فرزند پذیر و فعالیت به‌روز کمیته فرزندخواندگی استان هم‌اکنون تعداد ۱۸۵ خانواده تائید شده و در انتظار ورود فرزند هستند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 23