تعهد ایجاد اشتغال برای بیش از ۵۷ هزار نفر در شهرستان مشهد طی سال جاری
تعهد ایجاد اشتغال برای بیش از ۵۷ هزار نفر در شهرستان مشهد طی سال جاری

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مشهد از تعهد ایجاد اشتغال ۵۷ هزار و ۳۳۶ نفری طی سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ علی‌اکبر چوپان در جلسه شورای اداری مشهد بابیان اینکه با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای شهرستان مشهد و با اتکال به خداوند در سال جاری در تلاش هستیم تعهد اشتغال ۵۷ هزار و ۳۳۶ نفری به وقوع بپیوندد، عنوان کرد: موضوع اشتغال در حقیقت یک موضوع فرابخشی است و باید تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان به این موضوع ورود کنند و با تحقق تعهد در سال جاری درواقع از تبعات اجتماعی بیکاری جلوگیری شود.

تثبیت اشتغال اولویت اول است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مشهد تصریح کرد: اولویت اول در دستور کار تثبیت اشتغال‌های ایجادشده است و در مرحله بعد ایجاد اشتغال جدید مدنظر است چراکه با تثبیت اشتغال‌های ایجادشده می‌توان زمینه‌های ایجاد اشتغال‌های جدید را نیز فراهم نمود.

وی با اشاره به تحقق اشتغال ۱۵۳۲ نفری اشاره کرد و گفت: با تحقق این میزان اشتغال تنها سه درصد تا به الآن از تعهدات شهرستان صورت گرفته است و باید برای تحقق کامل تعهد در این زمینه اقدامات بسیار دیگری در دستور کار قرار بگیرد.

۱۰/۸ درصد نرخ بیکاری شهرستان مشهد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مشهد تصریح کرد: جمعیت شاغل این شهرستان ۹۶۸ هزار و ۴۳۸ نفر است که در بخش کشاورزی ۲۱ درصد، در بخش خدمات ۴۷ درصد و در بخش صنعت ۳۱ درصد مشغول به کار هستند.

چوپان خاطرنشان کرد: جمعیت بیکار مشهد ۱۱۷ هزار و ۱۹۷ نفر است که نرخ بیکاری این شهرستان ۱۰/۸ درصد می‌باشد.

وی به هدف‌گذاری‌های انجام‌شده توسط دستگاه‌های حمایتی از طریق پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: درمجموع ۵۹۱ میلیارد تومان اعطای تسهیلات توسط کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید هدف‌گذاری شده است که ۵۹۱۰ نفر با اعطای این تسهیلات به جریان اشتغال می‌پیوندند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشهد در پایان خاطرنشان کرد: در این شهرستان ۱۹ مرکز کاریابی خارجی، ۳۵ مرکز کاریابی داخلی، ۱۸ مرکز کاریابی مجازی مشغول به فعالیت هستند که پیمانکاران و صاحبان مشاغل می‌توانند با مراجعه به این کاریابی‌ها نیروهای موردنظر خود را تأمین کنند.

خبرنگار: مهدی رضایی

image_printچاپ مطلب

Visits: 11