تعطیلی معادن سنگان خواف بستگی به تشخیص شبکه بهداشت دارد
تعطیلی معادن سنگان خواف بستگی به تشخیص شبکه بهداشت دارد

فرماندار خواف گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواف تصمیم‌گیرنده تعطیلی کار در معادن سنگان جهت پیشگیری از کرونا خواهد بود.

به گزارش اختر شرق؛ فرماندار خواف در نشست برنامه‌ریزی مقابله با ویروس کرونا ویژه معادن و کارخانه‌های شهرستان خواف بیان کرد: تمامی کادر پزشکی و هلال‌احمر و نیروها امدادی در شهرستان خواف در آمادگی کامل به سر می‌برند.

فرماندار خواف عنوان کرد: انتظار داریم معادن بیشترین همکاری را با شبکه بهداشت و درمان شهرستان داشته باشند و نظارت کامل نسبت به پرسنل و رانندگان و تمامی کادر اداری در معادن صورت گیرد ما آمادگی کامل در شهرستان جهت هرگونه مشکل احتمالی راداریم تمامی کادر پزشکی و هلال‌احمر و نیروها امدادی در شهرستان در آمادگی کامل به سر می‌برند از امروز در مبادی ورودی و خروجی شهرستان تیم‌های پزشکی با دستگاه‌های تب‌سنج مستقر خواهند شد و از ورود هرگونه مریض مبتلابه این ویروس در شهرستان جلوگیری خواهند کرد.

سنجرانی گفت: هم‌اکنون ۲۴ تخت در بیمارستان آماده و چند نقطه دیگر نیز در شهرستان آماده کرده‌ایم که در صورت ضرورت اگر با مشکلی روبرو شویم قابل‌استفاده باشد.

فرماندار خواف در مورد تعطیلی معادن نیز بیان کرد: خوشبختانه تابه‌حال مشکل خاصی از معادن گزارش نشده است و معادن سنگان خواف همه گونه همکاری را با شبکه بهداشت و درمان شهرستان داشته‌اند و دارند در صورت تشخیص شبکه بهداشت و درمان شهرستان اگر ضرورتی باشد نسبت به تعطیلی معادن نیز اقدام خواهد شد ولی تاکنون جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد در تمامی شرکت‌های معدنی دستگاه‌های تب‌سنج موجود است و پرسنل به‌صورت مداوم رصد کامل می‌شوند در صورت هرگونه علائم بیماری به پرسنل مرخصی با حقوق داده خواهد شد تیم‌های پزشکی در تمامی شرکت‌های معدنی حضور دارند و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

 سنجرانی بیان کرد: تعدادی ماسک و مواد ضدعفونی برای شهرستان خریداری‌شده است و امیدواریم به‌زودی تحویل شبکه بهداشت و درمان خواف خواهد شد که در اختیار مردم قرار دهند.

در ادامه جلسه دکتر افکار مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان به بیان نکاتی در مورد ویروس کرونا، مطالب بهداشتی را گوشزد کرد و گفت: همه باید در کنار هم با رعایت مسائل بهداشتی از این بحران عبور کنیم در ادامه جلسه مسئولان شرکت‌های معدنی بابیان اینکه آماده هرگونه همکاری با شبکه بهداشت و درمان شهرستان هستند مطالبی را در مورد کارهای انجام‌گرفته در معادن برای پیشگیری از این ویروس را مطرح کردند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 9