تعطیلی آموزش حضوری مدارس خراسان رضوی یک هفته دیگر تمدید شد
تعطیلی آموزش حضوری مدارس خراسان رضوی یک هفته دیگر تمدید شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلا به سویه اُمیکرون،تعطیلی آموزش‌های حضوری در کلیه مدارس و مهدهای کودک در شهرستان‌ها و مناطقی از استان که دارای وضعیت قرمز و نارنجی هستند یک هفته دیگر تمدید و فرآیندهای آموزشی و پرورشی در این مراکز آموزشی به صورت غیرحضوری پیگیری خواهد شد .

به گزارش اخترشرق نقل از ایسنا؛ خدابنده در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص اظهار کرد: با توجه به افزایش موارد ابتلا به سویه اُمیکرون، تعطیلی آموزش‌های حضوری در کلیه مدارس و مهدهای کودک در شهرستان‌ها و مناطقی از استان که دارای وضعیت قرمز و نارنجی هستند یک هفته دیگر تمدید و فرآیندهای آموزشی و پرورشی در این مراکز آموزشی به صورت غیرحضوری پیگیری خواهد شد.

وی افزود: در ستاد مقابله با کرونای استان مقررشده است دروس کارگاهی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به‌شرط دریافت حداقل دو دوز واکسن توسط هنرجویان، رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک، تهویه مناسب و رعایت حضور حداکثر ۱۵ نفر در کارگاه و همچنین انجام مراقبت‌ سندرومیک بیماری در تمامی رنگ‌بندی‌ها به‌صورت حضوری دایر باشد.

خدابنده تأکید کرد: حضور افرادی که در دوران قرنطینه بیماری هستند در مدرسه ممنوع است.

رئیس آموزش‌وپرورش خراسان رضوی اضافه کرد: در سایر شهرها چنانچه تغییری در وضعیت رنگ‌بندی اتفاق بیافتد رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش با هماهنگی فرمانداران به‌عنوان روسای شوراهای آموزش‌وپرورش و ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص تغییر وضعیت برگزاری کلاس‌های درسی تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی، حضور نیروهای اجرایی در هر مدرسه با تشخیص مدیر آن مرکز آموزشی و در راستای فراهم نمودن شرایط مناسب پاسخگویی به اولیای دانش‌آموزان و رصد فعالیت‌های غیرحضوری آموزشی و پرورشی صورت می‌پذیرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 2