تشریح دستاوردهای شبکه بهداشت و درمان قوچان در طول ۴ دهه انقلاب اسلامی ایران
تشریح دستاوردهای شبکه بهداشت و درمان قوچان در طول ۴ دهه انقلاب اسلامی ایران

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون توسعه خانه‌های بهداشتی حدود پنج برابر رشد یافته است.

به گزارش اختر شرق؛ داوود خوش شکن بابیان اینکه تعداد خانه‌های بهداشت قبل از انقلاب ۱۷ مورد و در حال حاضر ۸۷ مورد هست، از افزایش ۵۱۱ درصدی ساخت خانه‌های بهداشتی خبر داد. همچنین تعداد مراکز بهداشت قبل از انقلاب شش مورد و در حال حاضر ۲۸ مورد می‌باشد که در این زمینه هم شاهد ۴۰۰ درصد رشد هستیم.

وی پیشرفت‌های حوزه درمان را نیز قابل‌توجه عنوان و خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی در سال ۱۳۷۸، تأسیس کلینیک تخصصی در سال ۱۳۹۶، ارتقاء بخش زایشگاه بیمارستان شهدا به کلینیک تخصصی زنان و زایمان شهدا با ۸ بخش مجزا، افتتاح مرکز شیمی‌درمانی بیمارستان موسی بن جعفر (ع)، تجهیز NICU و غیره همچنین ده‌ها پروژه عمرانی دیگر نیز در دست احداث است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان افزود: در حوزه آموزش نیز شبکه بهداشت و درمان توفیقات چشمگیری داشته است که مهم‌ترین آن‌ها تأسیس دانشکده پرستاری در سال ۱۳۸۹ و ارتقاء به مجتمع آموزش عالی در سال ۱۳۹۳ می‌باشد که تاکنون پنج دوره فارغ‌التحصیل داشته است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان در ادامه، به افزایش جذب نیروی انسانی متخصص اشاره کرد، به‌طوری‌که تعداد پزشک عمومی شاغل از سه نفر در سال ۱۳۵۷ به بیش از ۵۰ نفر در سال ۱۳۹۸ افزایش پیداکرده است و در حال حاضر بیش از ۴۰ متخصص در ۱۹ رشته تخصصی در حال فعالیت می‌باشند درحالی‌که قبل از انقلاب پزشک متخصص در شهرستان وجود نداشته است.

 خوش شکن همچنین بهبود چشمگیر شاخص‌های بهداشتی درمانی را از دستاوردهای بزرگ نظام سلامت قوچان برشمرد که ازجمله شاخص‌های کاهش مرگ‌ومیر نوزادان، کاهش مرگ مادران باردار، افزایش امید به زندگی از ۵۱ سال به ۸۱ سال در زنان و ۷۶ سال در مردان و ریشه‌کن شدن بیماری‌های واگیر و ارائه مراقبت‌های بهداشتی برای تمامی گروه‌های جمعیتی کشور ازجمله دانش آموزان و بچه‌های زیر پنج سال، میان‌سالان و سالمندان وزنان و غیره برشمرد.

وی به وجود پنج پایگاه اورژانس ۱۱۵ با هفت‌دستگاه آمبولانس مجهز و پیشرفته و چهار دستگاه آمبولانس بیمارستانی که بعد از انقلاب به این شهرستان اهداشده است، اشاره کرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 8